Húsvét 2. hét csütörtök
Istengyermeki
életünk Pünkösdkor kezdődött, amikor is Isten nem szűkösen, hanem túláradó
bőséggel ajándékozta nekünk Szentlelkét, aki az ő legbensőbb életébe vont be
bennünket. Ezért a keresztény hit nem egy bizonyos tanítással való
értelmi-érzelmi azonosulás, hanem élet, amely túlmutat a földi lét keretein.
Nekünk nem a földön járó Jézus nyomába kell szegődnünk, mint az apostoloknak;
nem kereszthalálában kell felismernünk, hogy ő valóban Isten Fia, mint ahogy a
római századosnak; de még csak nem is feltámadásában kell őt Úrnak és Istennek
vallanunk, mint Szent Tamásnak. Számunkra minden Pünkösddel, a Szentlélek
kiáradásával kezdődött a keresztségben, amikor Krisztus élete betöltött
bennünket, s a hit által egyre jobban kibontakozik bennünk.
Tanúságtételünknek
innen kell forrásoznia. Tanúskodni Jézusról nem azt jelenti, hogy elmondjuk a
történetét, nem is csupán azt, hogy Megváltónknak valljuk meg őt még csak nem
is azt, hogy hirdetjük az ő tetteit és tanítását, hanem végső soron azt, hogy
ugyanazt az életet éljük, amit ő: az ő istengyermeki életét a magunk
körülményei között. A „mi és a Szentlélek” kifejezés így egészen más értelemben
tűnik fel előttünk: azt jelenti, hogy rajtunk keresztül a Szentlélek
tanúskodik, s az ő erejével az Atyához vonzhatjuk embertársainkat, miként Jézus
tette.
Urunk Jézus, add, hogy mind jobban Hozzád
hasonuljunk, s ez a Veled való azonosulás alakítsa át egész életünket. Segíts,
hogy ne körülményeink megváltozásától várjuk, hogy jobbak, szentebbek legyünk,
hanem attól, hogy Te fokozatosan átalakítod benső világunkat, viszonyunkat
elsősorban Istenhez, majd magunkhoz, embertársainkhoz és a dolgokhoz is. Nem
kérjük azt a kiváltságot, hogy külsőleg is megjelenjenek testünkön a Te
sebhelyeid, mint a kiválasztott stigmatizáltakon, de kérjük, fogadd el
sebzettségeinket, külső-belső szenvedésünket, hogy azok a Te szenvedéseddel
egyesítve megváltó művednek részévé legyenek a világ életéért.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése