Évközi 13. hét szerda
Az
Úr Jézus mint szeretetének egyértelmű jeleit mutatja meg Tamásnak a testén lévő
sebeket. A Jézustól adott bizonyíték végtelenül felülmúlja Tamás várakozását,
mert a szent sebek szemlélése nemcsak annak evidenciájába emeli az apostolt,
hogy Jézus él, hanem azt is minden kétséget kizáró módon kinyilatkoztatja, hogy
Jézus szeret. Ezzel Tamás azt is megtanulja, hogy az élet, a személy élete
egyenlő a szeretettel, amely túléli a halált, a rothadást, az enyészetet: a
szeretet erősebb a halálnál.
Az
ateista legmélyebb és legkínzóbb problémája nem Isten léte vagy nemléte, hanem
az, hogy milyen az Isten? Ha rádöbbenne, hogy Isten a szeretet, akkor már
tudná, hogy létezik. Aki csak arra jön rá, hogy Isten van, de nem tudja, hogy ő
a szeretet, az még mindig valamilyen bálvány-istenben hisz. A kinyilatkoztatásra
épülő, igaz keresztény hit mindig abban való hit, hogy Isten a szeretet:
„Hittünk a szeretetben.” Isten nem csupán önmagától való, örökkévaló,
mindentudó és mindenható lény, hanem ő a szeretet – és az ő szent Fia, Jézus
ezt a szeretetet nyilatkoztatja ki. Legtöbb értelmi nehézségünk, vallási
kételyünk mögött ott rejtőzik a még nagyobb és talán meg sem nevezett
problémánk: nem merünk hinni Jézusnak, Isten Fiának irántunk való szeretetében.
Amikor viszont kinyilatkoztatja szeretetét, s mi Tamással együtt felkiáltunk:
„Én Uram és én Istenem!”, megoldódik minden nehézségünk, s elnyerjük az
üdvösségre vezető hitet.
Urunk, Jézus Krisztus, szégyenkezve valljuk
meg, hogy olykor minket is elfog a kétkedés, és egyértelmű jelet, minden
kétséget kizáró bizonyítékot várunk Tőled. Szent Tamás apostol közbenjárására
adj nekünk, kérünk, alázatot és készséget, hogy minden rejtett bűnünket
magyarázkodás nélkül megvallva Előtted elismerjük, hogy menthetetlen bűnösök
vagyunk, s szent sebhelyeidben felismerve a Te irántunk való végtelen és
legyőzhetetlen szereteted jeleit, készek legyünk tanúságot tenni Rólad.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése