Évközi 4. hét szombat
Salamon
testesíti meg az Ószövetségben a bölcsességet, és a mai Olvasmányban feltárul
előttünk ennek a bölcsességnek mélységes titka, alapja. Nem is annyira Isten
megjelenése és nagylelkűsége a csoda (azt újra és újra tapasztaljuk), mint
inkább Salamon kérése. Isten már sok nagy csodát tett, most rajtunk van a sor.
Egy kérés, egy imádság is lehet zseniális az Isten szemében, s mi mutatná meg
jobban igazi énünket, mint az olyan váratlan lehetőség, amikor Isten felkínálja:
kérj bármit, s én megadom neked? Azzal, hogy Salamon bölcsességet kér, kifejezi
azt a szándékát, hogy szüntelenül kapcsolatban akar maradni a bölcsesség
forrásával, melyből nem is csak tudást, hanem életet meríthet.
A
mai Evangéliumban ennek a forrásnak kristálytiszta vizét az Úr Jézus, az Atya
örök Bölcsessége saját személyében kínálja fel apostolainak, amikor magához
hívja őket, hogy egy magányos helyre vonulva vele legyenek és pihenjenek. Nagy
jelentőségű a pusztaság és a magányos hely említése. Kezdettől fogva mind a mai
napig csak azok lehettek igazán nagy hatású igehirdetők, szavak nélkül is
világító lámpások és millióknak utat mutató bölcsek, akik a pusztaságba és
magányos helyekre húzódtak vissza: lelkük szentélyébe – ahol jelen van Jézus az
Atyával és a Szentlélekkel –, hogy a kellő időben előlépjenek onnan. Akik
bölcsességüket nem saját elméjükből merítik, nem pszichológiai manipulációkkal
gerjesztett látomásaikból vagy meditációs módszerekkel előállított
nirvánájukból, hanem a Jézussal való személyes együttlétből, a Szentírás és az
Eucharisztia csöndjéből.
Urunk Jézus, segíts bennünket kegyelmeddel,
hogy Veled járjuk az élet útjait s Veled húzódjunk vissza szívünk magányába,
hogy Rád figyeljünk az úton és Téged hallgassunk a pusztaságban. Taníts minket,
kérünk, igazi bölcsességre, hogy Tőled mint forrástól soha el nem szakadva
alkalmassá váljunk a mennyek országára, s a világban meghirdessük soha el nem
múló uralmadat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése