Évközi 4. hét vasárnap
Zsidó
testvéreink – de sok protestáns keresztény és egyre több katolikus is –
értetlenül állnak a cölibátus és a szüzesség misztériuma előtt. Pedig már az
Ószövetségben is tetten érhető bizonyos készülődés a szüzesség titkának teljes
kinyilatkoztatására és elfogadására. Hiszen Jeremiás próféta nem nősült meg,
Ozeás házassága pedig maga is szenvedésekkel teli próféciává lett. S amikor
Isten Fia emberré lett érettünk, megjelent az a próféta, akiről Mózes
megjövendölte, hogy mindent tudtunkra ad, s vele beköszöntött az a végső
korszak, amelyre már csak a holtak feltámadásával meginduló örökkévalóság
következhet.
Ebben
az utolsó korszakban, melyben élünk, együtt van az első teremtés – melynek
törvénye a házasságok által megvalósuló „Szaporodjatok és sokasodjatok!” isteni
parancsa – az újjáteremtés világával, ahol már „nem nősülnek és nem mennek
férjhez”. A házasság beteljesedik azzal, hogy Krisztus és az Egyház kapcsolatát
szimbolizálja, a szűzi életforma pedig elővételezi testi életünkben a
feltámadott élet szűzi valóságát. Aki tehát a mennyek országáért vállalt
szüzességet nem fogadja el legalább egyesek üdvösségének Istentől rendelt
útjaként, az magát Jézust és az új tanítást nem érti, és Isten hatalmát nem
fogadja el, mellyel némelyeket kivehet a természet rendjének törvénye alól,
hogy természetfölötti hivatásunkra emlékeztessenek.
Urunk Jézus, add kegyelmedet, hogy akár
házasságban élünk, akár szüzességben, megtanuljunk egyre jobban Rád figyelni s
mindenekfölött Hozzád ragaszkodni, aki jelen vagy szeretetünk mélyén. Hiszen
nem egyik vagy másik életforma tesz szentté, hanem csakis a Veled való élő
kapcsolat. Segítsen bennünket Mária, aki egyszerre Szűz és Anya, hogy ha
házasságban élünk, szeretetszövetségünk mind inkább annak a titokzatos
jegyességnek erőterébe emelkedjék, mely Közted és Egyházad közt áll fenn, ha
pedig cölibátust vagy szüzességet fogadtunk, életformánkkal az eljövendő örök
élet hiteles tanúi lehessünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése