Az Irgalmasság Szent Éve 166.
Bizony
mondom
„Bizony, bizony, mondom nektek:Ti sírtok majd és jajgattok, a világ
azonban örülni fog. Szomorkodtok, de szomorúságotok örömre változik. Az asszony
is szomorú, aki szül, mert elérkezett az órája. Amikor azonban megszületik a
gyermeke, azon való örömében, hogy ember született a világra, nem gondol többet
a gyötrelmeire. Így most ti is szomorúak vagytok, De viszontlátlak benneteket,
s akkor majd örül a szívetek, és örömötöket senki sem veheti el tőletek, senki.
Azon a napon már nem kérdeztek tőlem semmit” (Jn 16,20-23a) Érdekes, hogy az Úr
a tőle búcsúzó apostolok szomorúságát a szülőasszonyok fájdalmához hasonlítja.
A fájdalom mindkét esetben áldozatot kíván. Jó lenne, ha kisebb-nagyobb
áldozatot akkor is tudnánk vállalni, amikor a kisebb-nagyobb perpatvarokat
kikerülnék a családok, és így mindig a szeretet energiái győznének, egy kis
fájdalom, némi megalázkodás árán szent lenne a béke. Az többször is hatékony
örömforrás lehetne. Nem is említem a két szomszédvár irodalomban is
feldolgozott élményét. Hány per, háború maradt volna ki keserű történelmünkből.
Jézus örülne, ha a szeretet ilyen gyors orvosság lenne az Atya gyermekei, a Fiú
testvérei és a Szentlélek temploma történelmében.„Bármit kértek az Atyától az
én nevemben, megadja nektek. Eddig nem kértetek semmit a nevemben. Kérjetek és
kaptok, hogy örömötök teljes legyen. Ezeket képekben mondtam el nektek. De
elérkezett az óra, amkor már nem beszélek képekben, hanem nyiltan hirdetem
nektek az Atyát. Azon a napon majd a nevemben kértek, s nem mondom azt nektek,
hogy kérem értetek az Atyát. mert az Atya maga is szeret titeket, mivel ti is
szerettetek, és hittétek, hogy az Atyától jöttem. Eljöttem az Atyától, a
világba jöttem, de most itthagyom a világot, és visszatérek az Atyához” (Jn
16,23b-28) Milyen élményt jelenthetett az apostoli kollégiumnak, hogy ezeket a
nagy titkokat végighallgathatták. Gondoljunk a János-evangélium első
lapjaira.Az apostol bemutatja az Igét, aki az Atya keblén élt a „hajnalcsillag
előtti isteni születése óta” (Zsolt 110,3) Elmondja: „Minden általa lett,
nélküle semmi sem lett, ami lett. Benne az élet volt, s az élet volt az emberek
világossága. A világosság a sötétségben világít, de a sötétség nem fogta
fel”.(Jn 1,3-4) „Az Ige volt az igazi világosság, amely minden embert
megvilágosít. A világba jött, a világban volt, általa lett a világ, mégsem
ismerte föl a világ. A tulajdonába jött, de övéi nem fogadták be. Ám akik
befogadták, azoknak hatalmat adott, hogy Isten gyermekei legyenek, akik hisznek
nevében, akik nem a vérnek vagy a testnek a vágyából, s nem is a férfi
akaratából, hanem Istentől születtek. S az Ige testté lett, és közöttünk élt.
Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttjének dicsőségét, akit kegyelem és igazság
tölt be” (9-14) „Istent nem látta soha senki, az Egyszülött Isten
nyilatkoztatta ki, aki az Atya ölén van” (18) Majd Keresztelő János, az előfutár
nyilatkozott: „Én csak vízzel keresztelek. De köztetek áll az, akit nem
ismertek, aki a nyomomba lép, s akinek még a saruszíját sem vagyok méltó
megoldani”(26) „Másnap, amikor látta, hogy Jézus feléje tart, így szólt:
Nézzétek, az Isten Báránya! Ő veszi el a világ bűneit. Róla mondtam: a nyomomba
lép valaki, aki nagyobb nálam, mert előbb volt, mint én. Én sem ismertem, de
azért jöttem vízzel keresztelni, hogy megismertessem Izraellel. Ezután János
tanúsította: Láttam a Lelket, amint galamb alakjában leszállt rá a mennyből, s
rajta is maradt. Magam sem ismertem, de aki vízzel keresztelni küldött, azt
mondta: ’Akire látod, hogy leszáll a Lélek, s rajta is marad, az majd
Szentlélekkel fog keresztelni. Láttam, és tanúskodom róla, hogy ő az Isten Fia”
(Jn 1,29-34) „Erre a tanítványok megjegyezték: Most már nyiltan beszélsz, nem
képekben” (Jn 16,29)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése