Keresztelő Szent János születése
Isten mindannyiunkat személyesen szeret és
mindannyiunkat anyánk méhétől hív. Kereszténységünk próbája, hogy miként
viszonozzuk az ő szeretetét, és e szereteten belül válaszolunk‑e hívására. A
teremtő Isten hívása megelőzi azt a pillanatot, amikor mi ezt a hívást
felfogjuk, mert ő létezésünk első pillanatától kezdve magának teremtett
bennünket, és egy bizonyos küldetést is kijelölt számunkra. Mindez ugyanakkor
nem rombolja le szabadságunkat, hiszen Isten végtelen szeretete az emberi
szabadság igazi területe. Láthatjuk, hogy csak a szentek szabadok, akik
válaszoltak az isteni szeretetre és vállalták a rájuk bízott küldetést.
Nagyon fontos megértenünk, hogy itt két mozzanatról
van szó: a személyes szeretetről, hogy „Az Úr hívott el engem az anyaméhtől
fogva, anyám méhétől fogva emlegette nevem”, illetve egy feladatról,
megbízatásról: „Kevés az, hogy szolgám légy, a nemzetek világosságává
teszlek...” Csak akkor tudjuk meg, hogy mi a hivatásunk és mi a küldetésünk, ha
előbb személyes szeretetére válaszolunk egész lényünkkel. Annak, aki csak úgy
általában vallásos, akinek Krisztus nem személyes Megváltója, Istene, barátja,
mindene, hiába vár arra, hogy valami isteni jel megmutassa neki, hogy mi a
hivatása: családalapítás vagy papság, szerzetesség. Ha ő a maga langyos életével
nem egész szívvel az Istené, egyik hivatást sem fogadta el, és egyik küldetésre
sem alkalmas. Mert két akarat csak a legnagyobb szeretetben tud egyesülni. Ha
Isten életünk igazi és egyetlen főszereplője lesz, szeretete egészen biztosan
kijelöli utunkat, és világosan meg fogjuk tudni, mi is a küldetésünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése