Az Irgalmasság Szent Éve 262.
Géza
nagyfejedelem idejében
Géza nagyfejedelem idejében válaszút előtt álltak őseink. A laza törzsi
szövetségben élők mindennapjaikat a törzs főnökének irányításával töltötték.
Harcok idejére vette irányítása alá a törzseket a fejedelem. Száz év alatt
közel száz kalandozásunk, mondhatnánk így is: hadjáratunk volt Európában.
Manapság kettőt emlegetnek a történelemhamisítók: Riadót és Augsburgot, ahol
keserves vereséget szenvedtünk. A csaknem száz kalandozásunkból négy-öt volt
veszteséges. Az utolsó gyászos vereségben rá kellett döbbennünk, hogy Európa
államai már erősödnek, egy laza törzsszövetkezet nem tud fennmaradni erős
nemzetállamok között. Meg kellett teremteni a magyar törzsek nemzetté válását,
mert a kontinens népei zömmel már keresztények voltak. A hitbeli közösség velük
kívánatos volt. Őseink a kereszténységgel nem a Kárpát-medencében ismerkedtek
meg, hiszen fél évezreddel korábban már a Kazár birodalomban töltve évtizedeket
volt lehetőségünk tájékozódni különböző vallások (pogányság, zsidóság,
kereszténység) tanítása felől. Őseink ősi vallása tiszta egyistenhiten alapult.
Azt az Istent imádták, aki öröktől fogva él, aki a világot teremtette és
kormányozza. Soha nem voltak bálványimádók. Erre a tiszta, szép hitükre ma is
büszkék lehetünk. A zsidók egyik őse, Ábrahám rokonságával együtt bálványimádó
volt. Az egy igaz Isten megjelent Ábrahámnak, és elküldte apja házából és a
rokonságából. ígéretének fénypontja ez volt: „Benned nyer áldást a föld minden
nemzetsége.” (Tér 12,3) ez a nagy ígéret arra vonatkozott, hogy az emberiség az
ő leszármazottja, a kezdetekben megígért Messiás által lesz áldott. Ábrahám
egyik unokája, Jákob (Izrael) tizenkét fia közül a negyedik, Júda kapta a
Messiás-áldást: „el nem vétetik a fejedelmi pálca Júdától, sem a vezér botja az
ő térdei közül, míg el nem jön az, akié az, akinek a népek engedelmeskednek”(Tér
49,10) Akié a fejedelmi pálca és a vezéri bot, az elveszi ősapjától, mert az az
övé. Ez az, aki attól kezdve Ura és Parancsolója lesz minden népnek. A népeknek
nem Júda és a többi ős (Dávid király) nevében, hanem a saját nevében fog
parancsolni. A tizenkét fiú leszármazottai Egyiptomban törzsekké bokrosodtak.
Őket Isten Mózes vezetésével vitte ki a rabszolgaságból a Sínai félszigetre.
Ott, a Sínai hegy lábánál különleges népévé fogadta őket Isten egy vérhintéssel
megpecsételt szövetségben (Ószövetség). Kánaán földjét adta nekik Isten hazául.
Mivel az Ószövetséget sokszor megszegték, bálványimádásra vetemedtek,
elszegényítették egyenrangú testvéreik egy részét, Isten sok csapással sújtotta
őket. A Megváltót nekik kellett megszülniük. Hogy a ködös jövően hogyan
ismernek rá a Messiásra, arra Isten újabb és pontosabb prófétai jövendölést
adott nekik. Eme jeleknek mind együtt kellett beteljesülnie a Messiásban. A
Názáreti Jézusban minden prófétai jel beteljesült. A korabeli főpapnak és az
akkori főtanácsnak lett volna kötelessége, hogy a rengeteg csodát művelő
Jézussal kapcsolatban ezeket a prófétai jövendöléseket ellenőrizze. Egyet
biztosan nem vettek figyelembe: születése helyét. Pedig hatszáz évvel korábban
ezt pontosan megmondta és le is írta Mikeás próféta: „Te, Efrata Betlehemje,
kicsiny vagy ugyan Júda ezrei között, mégis belőled származik majd nekem
Izraelnek jövendő uralkodója; származása az ősidőkre, a régmúlt időkre nyúlik
vissza”. (Mik 5,1) S amit akkor a főpap és a főtanács elmulasztott, kétezer év
óta sem vizsgálták felül az akkori döntést hivatalosan. A Názáreti Jézus a
világ Megváltója. A Máriát köszöntő Gábor főangyal szavai: „Ne félj, Mária!
Kegyelmet találtál Istennél. Ím, méhedben fogansz és fiút szülsz, és Jézusnak
fogod nevezni. Nagy lesz ő, a Magasságbeli fiának fogják hívni; az Úr Isten
neki adja Dávidnak, az ő atyjának trónját, és uralkodni fog Jákob házában
mindörökké, és királyságának nem lesz vége” (Lk 1,30-33) A názáreti fogantatást
követte a betlehemi születés. Augustus császár rendelete miatt ment oda Mária,
mert a császár is Isten eszköze. (Lk 2,1-14)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése