Évközi 34. hét szerda
Hosszasan
kell szemlélni ezt a képet, az üvegtengert és a rajta álló, éneklő sokaságot. A
sok mozgalmas jelenet s a borzalmak sorozata után egy fönséges, nyugodt,
végleges békességbe csöndesedett látomás. Ha a viharzó tenger a történelmet
jelenti, akkor az üvegtenger a történelem lezárulását és örökkévalósulását.
Isten körül azonban mindig üvegtenger van. Ő kezdettől fogva tudja, mikor mi
fog történni, s látja a beteljesülést, mégsem ő programozza az embereket, hanem
ki-ki szabadon hozza döntéseit, melyek így vagy úgy, de végül mindenképpen
Isten előre elhatározott rendelésének megvalósulását szolgálják. Ez a legnagyobb
misztériumok egyike.
Érdemes
odafigyelni arra a győzedelmi énekre, melyet azok énekelnek, akik senkit és
semmit nem imádtak, egyedül csak az Örökkévalót, s ezért részesültek Krisztus
végső győzelméből, melyet a gonoszság felett aratott. Ez az ének Mózesnek,
Isten szolgájának és a Báránynak az éneke. A Jelenések könyve csak itt említi
Mózes nevét, s nem véletlenül, hiszen Mózes éneke az ószövetségi Szentírás
egyik legrégibb szövege, amely felidézi a nagy exodust, Izraelnek Egyiptomból
való kivonulását. A Jelenések könyvében több helyütt felfedezhetjük az akkori
kivonulással való párhuzamot, a két eseménysor közötti szerkezeti
hasonlóságokat. Az Apokalipszis csapásai például az egyiptomi tíz csapásnak
felelnek meg, ami azt jelenti, hogy ezek a csapások is Isten népének
szabadítását szolgálják, ezek által menti meg az Úr az ő választottait.
Urunk, Jézus Krisztus, a mi győzelmi énekünk
már nemcsak Mózes éneke, hanem a Bárányé is, mert Általad, aki a mi húsvéti
Bárányunk lettél, vitte végbe Isten az egész emberiség végleges
megszabadítását. Add meg, kérünk, kegyelmesen, hogy amint az egyiptomi
kivonulás éjszakáján a bárány vérével megjelölt házakban lakók megmenekültek a
haláltól, úgy mi is, akik meg vagyunk jelölve a Te megváltó véreddel,
megmeneküljünk az örök haláltól, és a Te győzelmi énekedet énekelhessük
országodban örökkön örökké.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése