Hamvazószerda 19.
A
mai nappal ismét ránk köszöntött az alkalmas, szent idő, amely arra hivatott,
hogy testünket-lelkünket az élő Isten szolgálatába fogja, az ő akaratának
megismerésére és teljesítésére hangolja. A keresztény lét koncentrátuma ez a
negyven nap: a megújulásra való felhívástól a Krisztussal együtt vállalt
szenvedésen át a feltámadásig magába sűríti a Krisztus-követés valamennyi
fázisát.
Az
első lépés, hogy a világból érkező, olykor egészen vakító reflektorfények
helyett Isten tekintetét keressük, aki a rejtekben is lát. Kicsiny, nem
látványos, de konkrét és magunkon mindennap számon kérhető vállalásokat
tegyünk, figyelembe véve, hogy testi-lelki adottságaink, körülményeink folytán
mások a lehetőségeink, és persze teherbíró képességünk sem egyforma. A
keresztény böjt nem testünk büntetése, sanyargatása, hanem szellemi-lelki
Istenhez fordulásunk fizikai vetülete. Testünk a böjtöléssel vesz részt az
Istenre figyelésben, és ez visszahat a lelkünkre: érzékenyebbé tesz az Istentől
érkező apró jelekre, indításokra. Az imádság, böjt és irgalmasság egymásból
fakadjon, ne puszta külsőség, erőpróba, izzadságszagú erőlködés legyen, hanem
újfajta, bensőséges találkozás Istennel és testvéreinkkel.
Urunk Jézus, ha komolyan vesszük az intő szót,
hogy porból lettünk, s a porba térünk vissza, bizony egy kicsit megrendülünk.
Nem könnyű szembesülnünk azzal, hogy terveinkről, álmainkról, mindarról, amiért
nap mint nap fáradozunk, kimondatik, hogy velünk együtt az enyészeté lesz. Add,
hogy az előttünk álló negyven napban megtanuljunk leszámolni illúzióinkkal és
légvárainkkal, s elfogadjuk, hogy nem is kell másnak lennünk, mint pornak:
Isten kezében, az ő Leheletével ez a por megtelik élettel, és abba a dicsőségbe
emeltetik, mely a Te osztályrészed az Atya jobbján.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése