Az
Atya, a Fiú lelke - Nyolcadik elmélkedés
„De nemcsak értük könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni
fognak bennem. Legyenek mindnyájan egyek. Amint te, Atyám bennem vagy, s én
benned, úgy legyenek ők is bennünk, hogy így elhiggye a világ, hogy te
küldtél engem. Megosztottam velük a dicsőséget, amelyben részesítettél, hogy
eggyé legyenek, amint mi egy vagyunk, én bennük, te bennem, hogy így ők is
teljesen eggyé legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél engem, és szereted
őket, amint engem szerettél. Atyám, azt akarom, hogy akiket nekem adtál, ott
legyenek velem, ahol vagyok, s lássák dicsőségemet, amelyben részesítettél,
mivel már a világ teremtése előtt szerettél” (Jn 17,20-24) Jézus nem egy kisebb
rendű egységre céloz. Nyilvános működésének körülbelül a felénél
ellenőrizte, mennyire értik az emberek azt a fontos kérdést: 1.Kinek tartják az
emberek az Emberfiát? Így válaszoltak:Van, aki Keresztelő Jánosnak, van, aki
Illésnek, Jeremiásnak, vagy valamelyik másik prófétának” (Mt 16,13b-14) A
válasz értéke:nulla. Jézus egy ószövetségi személyiségbe nem bújt bele. A
személy sohasem változtatható.2.Jézus most hozzájuk fordult:”Hát ti, mit mondtok:
Ki vagyok?”15) Simon Péter válaszolt: Te vagy Krisztus, az élő Isten Fia. (16)
Erre Jézus azt mondta neki: Boldog vagy, Simon, Jónás fia, mert nem a test és
vér nyilatkoztatta ki ezt neked, hanem az én mennyei Atyám”(17) Ez a tökéletes
válasz! A végtelenül egyszerű, mindentudó és mindenható isteni természetet az
Atya öröktől fogva egyedül birtokolja. A Fiú személyisége az Atyától isteni
születéssel születik. Az Atya oda ajándékozza a Fiúnak az abszolút egyszerű
isteni természetet, aki viszont azonnal visszaajándékozza Atyjának,és ez örökre
közös marad kettőjük között. Ketten származtatják az isteni akarat működésével
származó Szentlelket, tehát kettőjüktől, az Atyától és a Fiútól származik a
Szentlélek. Ő visszaszármaztatja az első és második Személynek. A Szentháromság
benső életében minden tettük egyéni. Teljesen együtt működnek a teremtésben és
gondviselésben, de tudnunk kell arról, hogy él a tulajdonítás is a Személyek
között: Az Atya teremtette, a Fiú megváltotta, a Szentlélek megszenteli a világot.
Ebbe a boldog közösségbe kapcsolja be Jézus főpapi imájában apostolait és
azok tanítványát..Jézus főpapi imáját ezzel fejezi be:
„Én igazságos Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek, s ők is
felismerték, hogy te küldtél. Megismertettem velük nevedet, és ezután is
megismertetem, hogy a szeretet, amellyel szeretsz, bennük legyen, és én
is bennük legyek”. (Jn 17,25-26) Ezért akarja Jézus végtelen szeretetét naponta
minden híve számára láthatóvá tenni a szentmise áldozatban. Ezért nem szabad a
szentmisét egyszerű ájtatosságnak nézni. Ezért kell igen nagy figyelemmel
kísérni az olvasmányokat, hogy minden nap gyarapodjék ismeretünk. Ezért kell
igen nagy vággyal készülni a szentáldozásra: amikor az áldoztató az
Eucharisztiában Jézust kínálja, szívünkben lángoljon a szeretet. Azt a pár
percet, amíg a Szentostya színe ép, tehát Jézus csodálatos jelenléte
Vendéglátás, kizárólag neki szenteljük, majd a szentmise végén vigyük tudatosan
az életbe. Abba a napi életbe, amiben neki nem sok figyelem, még kevesebb
szeretet jut. Ne hajtogasd közben, hogy mennyi a baj. Köszönd meg Neki,
hogy vannak nagy szeretetű emberek, akik naponta megköszönik a
megtestesülésedet, szenvedésedet, halálodat és feltámadásodat, akik neked
szülik és nevelik a gyermekeiket, akiket boldogan fogadsz az öledbe, ha
behozzák hozzád a templomba, és akik a hittanórákon nem félnek
tanulni a legnagyobb igazságokat sem. „Uram, Jézus légy velünk, mi
egyetlen örömünk!” (Ho 150,1)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése