Miután Jézus a főpapi imájában Atyjának
előterjesztette kérését, hogy kapja vissza örök dicsőségét és a szenvedésben
gyakorolt engedelmességért maga a kereszt legyen dicsőségének örök hirdetője, a
főpapi ima így folytatódik: „Kinyilatkoztattam nevedet az embereknek, akiket a
világból nekem adtál. A tieid voltak, s nekem adtad őket, és megtartották
tanításodat. Most mar tudják, hogy minden, amit nekem adtál, tőled van. A
tanítást, amit kaptam tőled, tovább adtam nekik. El is fogadták, s ezzel
elismerték, hogy tőled jöttem, és elhitték, hogy te küldtél engem” (Jn 17,6-8)
Amikor Jézus elment Keresztelő Szent Jánoshoz, hogy kezéből fölvegye annak
vízkeresztségét, János másnap az arrafelé sétáló Jézusra mutatott:”Nézzétek, az
Isten Báránya” (Jn 1,36) András és János hallották ezt a tanúságot. Otthagyták
a Keresztelőt, Jézus után iparkodtak, aki észrevette és meghívta őket szállására.
Másnap András Simont, az öccsét hívta, János pedig bátyját, Jakabot. Nem Jézus
hívta őket akkor, hanem az Atya,,adta”.Jézus Galileában,a Genezáreti tónál, a
munkahelyükön hívta a két testvérpárt, majd még többet is a tizenkettő közé. Az
egész apostoli kollégium galileai volt, kivéve a karióti Júdást, aki később
árulója lett. Jézus tudta, hogy kit választott. Jézus az utolsó vacsorán így
szól a választottairól: Kinyilatkoztattam nevedet az embereknek, akiket a
világból nekem adtál. A tieid voltak, s nekem adtad őket, és megtartották
tanításodat” Ezt Jézus nagyon fontos jelnek minősíti az utolsó vacsorán. Jézus
a jövőre is gondol:”Értük könyörgök. Nem a világért könyörgök, hanem azokért,
akiket nekem adtál, mert a tieid. Hiszen ami az enyém, az a tied, s ami a tied
az az enyém, és én megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább a világban, de
ők a világban maradnak, én meg visszatérek hozzád. Szent Atyám, tartsd meg őket
a nevedben, akiket nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi”(9-11) Aki ismeri
az elmúlt kétezer évet, annak nem kell magyarázni: a szeretet és a tanítás
egysége a döntő.Jézus tovább rimánkodik a földön maradó tanitványaiért, hogy
egyek legyenek egymással, vele és az Atyával. „Amíg velük voltam,
megőriztem őket a nevedben, akiket nekem adtál. Megőriztem őket senki más nem
veszett el közülük, csak a kárhozat fia. Így beteljesedett az írás. Most
visszatérek hozzád, ezeket pedig elmondom a világban, hogy örömöm teljesen az
övék legyen. Átadtam nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket, mert nem a
világból valók, amint én sem vagyok a világból való. Nem azt kérem, hogy vedd
ki őket a világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól. Hiszen nem a
világból valók amint én sem vagyok a világból való. Szenteld meg őket az
igazságban, mert hiszen a tanításod igazság. Amint te a világba küldtél, úgy
küldöm én is őket a világba. Értük szentelem magamat, hogy ők is szentek
legyenek az igazságban”(Jn 17,12-19) A felnőtt hallgatóimat gyakran
figyelmeztetem, hogy ha vitára ösztönzi őket valaki, tegyék fel nekik ezt a
három kérdést: Mi a véleményük az egyről? Mi az igaz? Mi a jó? Ha a válaszuk
így hangzik: az egy az, ami azonos önmagával,az igaz, azonos a fogalmával,a jó
megfelel a céljának. Ha ezt vallják, akkor érdemes leülni és tisztázni a
nézetkülönbségeket. Ha nem így gondolják kár az időért. Ha nem így gondoljak,
de nyitottak a téma tisztázásara, akkor el kell magyarázni az Atya és a Fiú
tanítását. Egy alkalommal egyik nem katolikus barátom saját mesterét idézte
perdöntő érvként. Csak annyit válaszoltam: Sem az én sem a te sem az ő
véleménye nem perdöntő, hanem csak a kinyilatkoztatott istené. Imádkoznunk
kell, hogy ezt megtaláljuk.
2016. július 25., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése