Pünkösdre várva 35.
Azért
szükséges kifejteni a Fiú születését, mert a születéskor „élő jön elő élőből a
természet hasonlóságára” Ő az Atya tökéletes önismerete, Képmása. Az Atya ezt
ki is mondja: „A Fiam vagy, ma adtam neked életet. Kérd tőlem, és
örökségül adom neked a népeket, birtokodul a föld határait. Vasvesszővel
verheted őket, és mint a cserépedényt, összetörheted” (Zsolt 2,7b-9) Mivel ez a
világ teremtése előtt, az örökös „má”-ban történt, Isten ezt hangoztatja is.
Közli velünk, hogy Fiának föl kell majd vennie istensége mellé egy teljes
emberi természetet és azt isteni Személye irányítása alá kell rendelnie, hogy
emberi teste legyen minden anyagi létnek az ősmintája, emberi lelke pedig
ugyanúgy a szellemi létűeknek az ősmintájává válhasson. Isteni születése teszi
ezt lehetővé.(Kol 1,15) „Ő a láthatatlan Isten képmása, minden teremtmény
elsőszülötte) Az ősszülők vétke után csak Ő lehet egyedül az egész emberiség
Megváltója, mert Ő Istenember. A Szentlélek nem születik az Atyától, mert Ő nem
képmása, hanem amint a Hiszekegy imádságban valljuk: „Hiszek a Szentlélekben,
Urunkban és éltetőnkben, aki az Atyától és a Fiútól származik.” Urunk és
Éltetőnk, tehát Isten. Nem születéssel kapja ezt a méltóságot,
hanem az Atya és a Fiú közös , állandóan ajándékozott isteni
természetét egyetlen, közös leheléssel adják át neki teljes érintetlenségben,
és ugyanígy leheli vissza mindkettőjüknek. Ez is éppen olyan örök
ajándékozás, mint ami az Atya és a Fiú között történik. Ezért imádkozzuk a
hitvallásban: „Akit épp úgy imádunk és dicsőítünk, mint az Atyát és a Fiút. Ő
szólt a próféták szavával”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése