Az Irgalmasság Szent Éve 100.
Az
isteni irgalmasság arculata - János apostola lett Jézusnak
János apostola lett Jézusnak. Isten akarta így. Ezt a galileai tenger, a
Genezáreti tó mellé tervezett férfit Fia megtestesülése titkának fontos
ismerőjévé és a prófétai tanúságtevőjévé tette. Keresztelő Jánoshoz vezette,
hogy tőle hallja a csodálatos igazságot a Jordán partján végigsétáló Jézusról:
„Nézzétek, az Isten Báránya! Ő veszi el a világ bűneit. Róla mondtam: A
nyomomba lép valaki, aki nagyobb nálam, mert előbb volt, mint én. Én nem
ismertem, de azért jöttem vízzel keresztelni, hogy megismertessem Izraellel.
Ezután János tanúsította: ’Láttam a Lelket, amint galamb alakjában leszállt rá
a mennyből, s rajta is maradt. Magam sem ismertem, de aki vízzel kerfesztelni
küldött, azt mondta: Akire látod, hogy leszáll a Lélek, és rajta is marad, az
majd Szentlélekkel fog keresztelni. Láttam, és tanúskodom róla, hogy ő az Isten
Fia. (Jn 1,29-34) Másnap megint ott állt János két tanítványával, s mihelyt
megláűtta Jézust, amint közeledett, így szólt: Nézzétek, az Isten Báránya! E
szavak hallatára a két tanítvány Jézus nyomába szegődött.Amikor Jézus
megfordult, s látta, hogy követik, megkérdezte: Mit akartok? Így feleltek:
Rabbi,ami annyit jelent, mint Mester, hol lakol? Gyertek, nézzétek meg,mondta
nekik. Elmentek vele, megnézték, hol lakik, s aznap nála is maradtak. A tizedik
óra körül járhatott. A kettő közül, aki János szavára köv ette, az egyik András
volt, Simon Péter testvére. Reggel találkozott testvérével, Simonnal, s szólt
neki: Megtaláltguk a Messiást, vagy má szóval a Fölkentet,s elvitte Jézushoz.
Jézus ráemelte tekintetét, s így szólt hozzá: Te Simon vagy, János fia, de
Kéfa, azaz Péter lesz a neved” (35-42) Aztán még hívott
tanítványokat.Harmadnapra Mária és Jézus lakodalomba volt hivatalos a
tanítványokkal együtt. Mivel az egy hetes lakodalomban elfogyott a bor, Mária
ezt jelezte Jézusnak. Jézus pedig a körülbelül 600 liternyi korsót telehordatta
vízzel, aztán kóstolóra a násznagynak küldött belőle, ő pedig igen finom bornak
nevezte, ezzel a csodával felhívta az egész történelem figyelmét, a
házasságkötés örökös rendelkezése maradt az Atyának, és a házasság a boldogító
szeretet állapota.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése