„Jézus Krisztus kinyilatkoztatása, amelyet azért
adott neki az Isten, hogy szolgáinak megmutasson mindent, aminek csakhamar be
kell következnie. Elküldte angyalát, így adta tudtára szolgájának, Jánosnak,
aki tanúskodik Isten Igéjéről és Jézus Krisztus tanúságtételéről: mindenről,
amit látott. Boldog, aki olvassa és aki hallgatja ezeket prófétai
szavakat, és meg is tartja, ami bennük meg van írva, mert az idő közel van”
(Jel 1,1-3) Jézus mennybe menetele után az első három evangéliumot hamarosan
megírták. Az elsőt Máté apostol, akit Jézus a jól jövedelmező vámhivatal
irodájából szólította el, hogy legyen követője. Amikor követői közül
kiválasztotta fő tanítványait, akiket apostoloknak=küldötteknek nevezett és
akiket arra nevelt, hogy állandóan a környezetében éljenek, minden szavát és
csodáját hallják, lássák, az utolsó vacsorán papokká szentelte őket. Végig
kellett nézniük Jézus szenvedését, kereszthalálát. Ezeket látva Jézusba vetett
hitüket teljesen elvesztették. Húsvét vasárnap kora reggel a körükbe tartozó,
szintén csalódott asszonyok Jézus sírjától hozzájuk futottak. Előbb a sírt őrző
angyalok jó hírével, majd a feltámadttal személyesen találkozva az üzenetével
(Mt 28,8-10) Siettek megvigasztalni az apostolokat is, de ők asszonyfecsegésnek
minősítve nem hittek nekik. Jézus húsvét vasárnap este személyesen is megjelent
nekik. Az igazi öröm, a hitük visszaszerzése csak akkor nyugtatta meg őket,
amikor megmutatta nekik a szegek helyét és a lándzsa nyomát. Akkor talán nem
gondoltak rá, hogy az egész emberiség majd ezekre az érintésekre támaszkodva
kezd hinni Mesterükben. Bölcseleti alaptörvény: Semmi sem válik igazsággá az
értelemben, amíg előbb az öt érzékszervünk egyike meg nem alapozza. (apostolok
fizikai seb érintése és szemük tapasztalata Jn 20,19-23; Lk 24,36—43) A
keresztségünk és a többi szentség azért vehető fel érvényesen, mert az
apostolok keze és szeme a mi hitünk alapja is.Az első evangélium szerzője, Máté
apostol; a másodiké Márk Péter apostol tanítását rögzíti. Lukács a harmadik
evangélium szerzője a görög származású pogány. Pál apostol a mestere,
Palesztínába utazik tanulmány útra, a Szűzanyától és más tanúktól is tanul.
Mindhárman Jézusnak az északi országrészben, Galileában történt működését
ismertetik és csak a kereszthalál és a feltámadás júdeai részlet. Ezért nevezi
őket a Szentírástudomány synoptikusoknak (együttnézők) A negyedik evangélium
János apostol műve. Főként Jézus júdeai működését ismerteti.
Levél az ázsiai egyházaknak. Címzés. János a hét ázsiai egyháznak. Kegyelem és békesség nektek attól, aki van, aki volt és aki eljő, meg a hét lélektől, aki trónja előtt áll, és Jézus Krisztustól, a hűséges tanútól, a halottak elsőszülöttétől és a föld királyainak fejedelmétől. Ő szeret miket, vérével megváltott bűneinktől, s Atyjának, az Istennek országává és papjaivá tett bennünket. Övé a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké! Ámen. Íme, közeledik a felhőkben, látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták! A föld minden népe veri majd a mellét. Igen. Ámen. )”Én vagyok az alfa és az ómega, (a kezdet és a vég)”— mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki eljő, a Mindenható” (Jel 4-8) „Ez a három vers bevezetőül szolgál az egész könyvhöz. A kinyilatkoztatást Jézus adja, és róla is szól. A könyvet a szerző istentiszteleti felolvasásra szánta, és boldog lehet mind a felolvasó, mind a hallgató, mert Isten terveibe pillantanak be. Az események egy része ugyanis a megvalósulás állapotában van, vagy meg fog történni, azért mondja az idő közel van. János a könyvet a kis-ázsiai római tartomány hét egyházának címezi.
Levél az ázsiai egyházaknak. Címzés. János a hét ázsiai egyháznak. Kegyelem és békesség nektek attól, aki van, aki volt és aki eljő, meg a hét lélektől, aki trónja előtt áll, és Jézus Krisztustól, a hűséges tanútól, a halottak elsőszülöttétől és a föld királyainak fejedelmétől. Ő szeret miket, vérével megváltott bűneinktől, s Atyjának, az Istennek országává és papjaivá tett bennünket. Övé a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké! Ámen. Íme, közeledik a felhőkben, látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták! A föld minden népe veri majd a mellét. Igen. Ámen. )”Én vagyok az alfa és az ómega, (a kezdet és a vég)”— mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki eljő, a Mindenható” (Jel 4-8) „Ez a három vers bevezetőül szolgál az egész könyvhöz. A kinyilatkoztatást Jézus adja, és róla is szól. A könyvet a szerző istentiszteleti felolvasásra szánta, és boldog lehet mind a felolvasó, mind a hallgató, mert Isten terveibe pillantanak be. Az események egy része ugyanis a megvalósulás állapotában van, vagy meg fog történni, azért mondja az idő közel van. János a könyvet a kis-ázsiai római tartomány hét egyházának címezi.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése