Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. május 17., kedd

Az Irgalmasság Szent Éve 168.



Szent Atyám,tartsd meg őket....

„Szent Atyám, tartsd meg őket a nevedben, akiket nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megőriztem őket a nevedben, akiket nekem adtál. Megőriztem őket, senki más nem veszett el közülük, csak a kárhozat fia, így beteljesedett az Írás. Most visszatérek hozzád, ezeket pedig elmondom a világban, hogy örömöm teljesen az övék legyen. Átadtam nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból való. Nem azt kérem tőled, hogy vedd ki őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a gonosztól. Hiszen nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból való. Szenteld meg őket az igazságban, mert hiszen a tanításod igazság. Amint te a világba küldtél, úgy küldöm én is őket a világba. Értük szentelem magamat, hogy ők is szentek legyenek az igazságban” (Jn 17,11b-19) Az Atya tehát az igazság teljessége maga. Ugyanezt adta át a ’hajnalcsillag előtt tőle született Fiának. Az igazságot így fogalmazták meg a filozófusok: Az az igaz, ami megfelel a fogalmának. Isten tehát nemcsak, hogy van, hanem egyedül övé a teljes lét, ő maga a teljes lét. Mózessel való találkozása az égő, de el nem égő rózsabokornál ezt a kérdést tisztázza mindenek előtt: „Ha megérkezem Izrael fiaihoz, és így szólok hozzájuk: Atyáitok Istene küldött, akkor majd megkérdezik: Mi a neve? mit feleljek erre?” Isten ezt válaszolta: Én vagyok, aki vagyok. Azután folytatta: Így beszélj Izrael fiaihoz: „Aki van, az küldött engem hozzátok. Azután azt mondta Isten Mózesnek: ’Jahve, atyáitok Istene, Ábrahám Istene, Izsák Istene, Jákob Istene küldött hozzátok. Ez az én nevem minden időkre, s így kell neveznetek nemzedékről nemzedékre” (Kiv 3,13-15) Ezt a szentséget vesztette el Éva, amikor hitt a sátánnak, és evett a tiltott fa gyümölcséből. Adott belőle Ádámnak, ő is vétkezett. Amikor Jézus kegyelmével jóvá tesszük, akkor megszentelődünk újra.„De nemcsak értük könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni fognak bennem. Legyenek mindnyájan egyek. Amint te, Atyám bennem vagy, s én benned, úgy legyenek ők is eggyé bennünk, hogy így elhiggye a világ, hogy te küldtél engem. Megosztottam velük a dicsőséget, amelyben részesítettél, hogy eggyé legyenek, amint mi egy vagyunk: én bennük, te bennem, hogy így ők is teljesen eggyé legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél engem, és szereted őket, amint engem szerettél. Atyám, azt akarom, hogy akiket nekem adtál, ott legyenek velem, ahol vagyok, s lássák dicsőségemet, amelyben részesítettél, mivel már a világ teremtése   előtt szerettél. Én igazságos Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek, s ők is felismerték, hogy te küldtél. Megismertettem velük nevedet, és ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel szeretsz, bennük legyen, s én is bennük legyek” (Jn 17,20-26) Mit tud mindebből az üzenetből a ma emberisége? Félelmem, hogy még Jézus Egyházának tagjai sem értik az Atya szeretetét. Amikor a paradicsom kertben Ádám egyedü állt, és végignézte az Isten által tervezett állatfajtákat, növényeket, amelyeket a mérhetetlen kertben megmutatott neki az egyetlen gazdának, megértette, hogy ezeket az Atya mind számára teremtette.Vedd birtokba, és tanuld meg, hogy hány évtizedig elég lenne ez a sok fajta felbecsülhetetlen értkű táplálék.Hozzád illő segítőtársat,feleséget adok melléd,hogy közösen folytassátok munkámat olyan szeretettel, ahogy ezt világot megteremtettem, kialakítottam, és eléd állítottam,hogy merj házasodni, utódokat világra hozni. A gonosz és buta ellenséget nyugtasd meg,hogy ha Isten ekkora kertet kimunkált, akkor miért rettegnék, hogy nem birom majd közös erővel előállítani utódaimnak a megfelelő mennyiségű és minőségű élelmet? Az ellenségeimnek soha nem hiszek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése