Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2014. november 29., szombat

Adventi felkészítő elmélkedés 2.



Adventi felkészítő elmélkedés
 
Korunkban sokan nem tudják megtalálni Istent.

második rész 

Sokan megtagadták, vagy úgy élnek, mintha nem lenne Isten. Sok bűne között a kommunizmus legveszedelmesebb ártalma az volt, hogy elvette hazánkfiai tekintélyes részének a hitét. „Mert hit nélkül lehetetlen tetszeni Istennek” (Zsid 11,6), aki tehát nem hisz, az boldogtalan szenvedővé lesz. A zűr-zavarban, ahol a hazugság és gonoszság uralkodik sokan próbálnak segíteni. Néri Szent Fülöp bölcsességével mondom: Adjatok nekem jó édesanyákat, és én megváltoztatom a földet. A magyar remekművet kérdezem, hogy lehetne egy elrontott történelmet visszavezetni a boldogság útjára, Madáchhoz vinnélek benneteket. A kétségbeesett Ádám kérdezi: „Hogy maradjak a helyes úton?” S az Úr felel: „Karod erős, - szíved emelkedett; Végtelen a tér, mely munkára hív, S ha jól ügyelsz, egy szózat zeng feléd Szünetlenül, mely visszaint s emel. Csak azt kövesd. S ha tett dús életed Zajában elnémul ez égi szó, E gyengébb nő tisztább lelkülete, Az érdekek mocskától távolabb, Meghallja azt, és szív erén keresztül Költészetté fog és dallá szűrődni. E két eszközzel álland oldaladnál, Balsors s szerencse közt mind-egyaránt, Vigasztaló, mosolygó genius.” (Az ember tragédiája, XV. Szín) Elmélkedésünk célja, hogy magunk is „egy szívvel, egy szájjal dicsérjük Istent”, megtanuljuk legfőbb Urunknak elismerni. Fontos szempontunk, hogy erre k másokat is megtanítsunk, hisz ez a szeretet legfontosabb küldetése. Először fel kell ismernem, hogy Isten a legfőbb Uram. Ezt tehetem a szent tamási módszerekkel az ész világánál, vagy/és a kinyilatkoztatásból: a Szentírásból és a Szenthagyományból, azaz a katolikus. Egyház tanításából. Mit jelen ez a számomra? Isten mindenek Ura a teremtés jogán. Ő tervezett meg és hozott létre minden teremtményt, engem is. Ne mondja senki: ugyan kérem, én a szüleimtől születtem, nem kellett teremteni. Igaz, a testemet a szüleimtől kaptam közvetlenül, de az élet továbbadásának csodás lehetőségét Isten oltotta az emberi testbe. Isten volt az, aki engem a történelem eltervezése során az emberi nembe térben és időben beosztott. Úgy teremtette a semmiből a lelkemet, hogy értelmem és akaratom nagyszerűen egészítsék ki örökölt testi képességeimet, hogy a nekem kijelölt célt megfelelő eszközök birtokában tudjam megvalósítani. Mindezekhez ugyancsak Isten rendeli és adja a megfelelő természetfölötti erőket, a kegyelmeket. Egész lényem Isten csodálatos gondoskodásának, teremtő erejének gyönyörű eredménye. Isten nekem is Uram a teremtés jogán. Azoké is, akiknek csipetnyi fogalmuk sincs erről, vagy van is fogalmuk, de nem ismerik el Teremtőjüket legfőbb Uruknak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése