Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2011. július 6., szerda

Goretti Szent Mária vértanú szűz



Testvérünkért bűnhődünk, mert láttuk az ő nyomorúságát, de nem hallgattunk rá.



2011.07.06. szerda



A keresztség szentsége az első és legszükségesebb szentség, amely az eredeti bűntől és a keresztség előtt elkövetett minden más bűntől megtisztítja és megszenteli az embert, az Atya gyermekévé, a Fiú testvérévé és a Szentlélek templomává teszi az embert.Ez a keresztség szentségéről szóló alapvető tanítás. Régen, Jézus előtt volt más fajta keresztség : Keresztelő Jánosé, amely csupán annak a jelzése volt, hogy elhiszem a Messiás jelenlétét a földön, és a kedvéért bűnbánatot tartok. Ezt ő maga is elmagyarázta: „Én vízzel keresztelek, de köztetek áll az, akit ti nem ismertek”. (Jn 1,26) Másutt ezt olvassuk: „János így szólt mindnyájukhoz: Én csak vízzel keresztellek titeket. De jön, aki erősebb nálam, akinek nem vagyok méltó a saruszíját megoldani . Ő Szentlélekkel és tűzzel fog megkeresztelni titeket”. (Lk 3,16)
Bár láttam Istent színről színre, mégis életben maradtam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése