Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2014. június 13., péntek

Évközi 10. hét Péntek



Évközi 10. hét Péntek

1 Kir 19,9a.11-16; Mt 5,27-32

„Mit művelsz itt, Illés?”

Illés belefáradt az életbe. Szeretne meghalni. A boróka alatt alszik, az angyal kenyérrel és vízzel táplálja kétszer is, majd megállás nélkül megy negyven nap és negyven éjjel a Hórebig. Mózes helyén Istenre vár. Isten szól is, kétszer is kérdi: „Mit művelsz itt Illés” „Mózeshez itt beszéltem szemtől szembe, de ő sem láthatta arcomat. Neked más utat szántam, te Illés vagy, nem Mózes. Ő is tette a maga dolgát, te is tedd a magadét. Menj, amint parancsolom: Izraelben prófétát állíts, Szíriában királyt. Aztán befejezted küldetésed.” Hányszor kellene odafigyelnünk Istenre, amikor azt kérd: mit művelsz itt? Keresem Uram, a magam akaratát. Kesergek, mert nem akarod megérteni, hogy én másként terveztem a sorsom. Isten szeret engem, nem hagy tévelyegni, tudja, hogy az akarata az egyedül jó. Fogadjuk el végre, és Ő felmagasztal. Keress Isten jelölte prófétát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése