Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2015. március 24., kedd

Nagyböjt ötödik hetének keddje



Nagyböjt ötödik hetének keddje


„Én nem vagyok ebből a világból”

Jézus a származásáról szóló vitában kimondja: „Én nem vagyok ebből a világból való. Én -ről beszél, tehát személyét hangsúlyozza. Személy szerint Ő Isten, Isten Fia, a második isteni Személy. Ennek az evangéliumnak az első versei ezt nagyon precízen kifejtik: „Kezdetben volt az Ige”(1,1-5) Ebbe a világba tér is vissza, igaz most már Istenemberként. Ezt az isteni származást a zsidók közvetlen nem ismerhették, amikor Jézussal kapcsolatba kerültek, de a működése során már ismerniük kellett volna. Kezdettől féltékenyek voltak, majd ész nélkül gyűlölték, és ezzel súlyosan vétkeztek az igazság és Isten ellen. „Elmegyek és keresni fogtok, de meghaltok bűnötökben. Ahová én megyek, oda ti nem jöhettek.”(21)Erre a zsidók megint rossz következtetéssel válaszoltak: „Csak nem öli meg magát?”(22) Ha egyszerű, Bibliában járatlan emberek logikusan következtetni tudtak, hogy Jézus legalább próféta, akkor ezek a képzett vezetők, hogy nem tudták megtenni ugyanezt? Sőt, amikor Jézus tovább fejtegeti a küldője akaratát, akkor sem figyelnek oda igazán. Pedig akkor még nem személyi igazolvánnyal igazolták magukat az emberek, elég volt a szavuk.„Amikor fölemelik az Emberfiát, akkor megtudjátok majd, hogy én vagyok”(28) Keresztény magyarok ezer éve tudjuk, ki Jézus Krisztus. Sajnáljuk, hogy egyes honfitársaink elfeledték, s nem mehetnek utána.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése