Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. február 10., szerda

Az Irgalmasság Szent Éve 72.



Az Irgalmasság Szent Éve - Jogos kérdés

Felmerül a jogos kérdés:az irgalmasság és megtérés milyen kapcsolatban lehet egymással? A szentíráskutató tudósok Szerint „ha Isten ennyire megindul a bűn okozta nyomorúság láttán, ez azért van, mert (Isten) azt kívánja, hogy a bűnös feléje forduljon, megtérjen. Azért viszi ki népét újból a pusztába, mert a szívéhez akar szólni. Isten és hűtlen jegyese:„Száljatok perbe anyátokkal, mert többé nem feleségem, és én sem vagyok többé a férje. Távolítsa el arcáról a paráznaság jelét, mellei közül a házasságtörés jerlvényeit. Ha nem. hát feltárom meteélenségét, olyanná teszem, mint amikor született; pusztasággá változtatom, aszú föld lesz belőle és szomjan hal. Sőt gyermekeinek sem irgalmazok, mert paráznaságban fogantattak. Igen, anyjuk paráználkodott, megszégyenült, aki foganta őket, hiszen azt mondta:Elmegyek a szeretőim után, akik kenyeret és vizet adnak nekem, gyapjút és lent, italt és olajat. Nem ismerte el, hogy én adtam neki a gabonát, a bort, az olajat. én adtam neki az ezüstöt, és az aranyat is, amelyb ől a Baálokat csinálta. Ezért visszaveszem tőle gabonámat, ha eljön az ideje, s boromat is a maga idejében; megvonom tőle gyapjúmat és lenemet, amellyel meztelenségét takargatja. Mjd feltárom szégyenét szeretői előtt, és senki sem szabadítja ki kezemből. Ezért, lám, eltorlaszolom tövissel az útját; falat emelek elé, hoigy ne találja ösvényeit. Keresi majd szeretőit, de nem találja őket. Akkor így szól: Elmegyek, visszatérek előző férjemhez, mert jobb volt nekem régen, mint most. Ezért majd magamhoz édesgetem, Kiviszem a pusztába s a szívére beszélek. Visszaadomn neki szőlőskertjeit, Ákor völgyét, mint reménye csillagát, hogy úgy válaszoljon, mint ifjúsága napjaiban, mint akkor, amikor feljött Egyiptom földjéről. Azon a napon mondja az Úr, így szólít majd engem:Férjem.S nem mondja nekem:Baálom! Azon a napon a kedvéért szövetséget kötök a mező vadjával, a magasban szárnyaló és a földön csúszó állatokkal; eltüntetem az országból az íjat, a kardot és a háborút. Eljegyezlek hűséggel, hogy megismerd az Urat” (Oz 2,4-22)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése