Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. február 11., csütörtök

Az Irgalmasság Szent Éve 73.



Az Irgalmasság Szent Éve - A két Zsidó ország

A két Zsidóország,Izrael és Júda a számüzetés után megérti, hogy Jahve az Izrael földjére való visszatéréssel a hozzá való, az élethez való visszatérést akarja jelképezni: „Ám aztán, hogy kitéptem őket (ellenségeik kezéből), megkönyörülök rajtuk, és visszavezetem őket, mindegyiket a maga örökrészébe, a maga országába. És ha gondjuk lesz rá, hogy megtanulják népem útjait, és az én nevemre esküsznek, ilyen módon: „Amint igaz, hogy az Úr él, úgy, ahogy a népem megtanult Baálra esküdni, akkor helyük lesz majd az én népem között. De, ha valamelyik nemzet nem hallgat rám, kitépem gyökerestül és elpusztítom,mondja az Úr” (Jer 12,15-17) „Nem veszed észre (Jeremiás), mit beszélnek a népek: A két nemzetséget, amelyet az Úr magának kiválasztott, most elvetette, és hogy annyira megvetik népemet, hogy már nemzetnek sem tekintik? Azéfrt ezt mondja az Úr: Amint igaz, hogy én teremtettem a nappalt és az éjszakát,és én szabtam törvényt az égnek és a földnek, éppen olyan biztos, hogy nem vetem el Jákobnak és szolgámnak, Dávidnak utódait, úgy, hogy ne az ő utódai közül válasszak uralkodókat Ábrahám, Izsák és Jákob leszármazottai számára. Mert jóra fordítom sorsukat, és megkönyörülök rajtuk” (33,24-26) „Mondd meg nekik:Amint igaz, hogy élek, mondja az Úr, az Isten, nem lelem kedvemet az istentelen halálában. Inkább annak örülök, ha az istentelen letér útjáról, és él. Térjetek meg, téjetek le gonosz utatokról! Miért akartok meghalni, Izrael háza?”(Ez 33,11)„Ezért azt mondja az Úr, az Isten:Most jóra fordítom Jákob sorsát, megkönyörülök Izrael egész házán, és buzgólkodom szent nevemért”(Ez 39,25) „Menj el, és kiáltsd ezeket a szavakat észak felé:Térj vissza, te hűtlen Izrael, mondja az Úr, nem haragszom többé rád mindörökre, hiszen irgalmas vagyok, mondja az Úr. Csak ismerd el gonoszságodat, azt, hogy hűtlenül elpártoltál az Úrtól, a te Istenedtől, hogy idegenek után futkostál és nem hallgatál a szavamra, mondja az Úr” (Jer 3,12-13)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése