Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. február 13., szombat

Az Irgalmasság Szent Éve 74.



Az Irgalmasság Szent Éve - Isten nem büntetni akarja

Isten nem büntetni akarja a bűnöst, hanem visszasegíteni az irgalmas szívű Atyáho: „Keressétek az Urat, amíg megtaláljátok, hívjátok segítségül, amíg közel van! Hagyja el útját a gonosz, és gondolatait a bűnös; térjen vissza az Úrhoz, mert megkönyörül rajta, Istenünkhöz, mert bőkezű a megbocsátásban. Hiszen az én gondolataim nem a ti gondolataitok, és az én útjaim nem a ti útjaitok – mondja az Úr. Igen, amennyivel magasabb az ég a földnél, annyival magasabbak az én útjaim a ti útjaitoknál, az én gondolataim a ti gondolataitoknál”. (Iz 55,6-9) Éppen ezért kiáltson csak bátran a bűnös:„Izrael tehát szíve mélyén megőrzi szilárd hitét abban az irgalmasságban, amely minden emberit meghalad: „Gyertek, térjünk vissza az Úrhoz, ő tépett meg, ő is gyógyít meg minket; ő vert meg, ő köti be sebeinket. Két nap múlva életet ad, hamadnapra feltámaszt, hogy színe előtt éljünk. Ismerjük meg, törekedjünk megismerni az Urat: biztosan eljön, mint a hajnal, megjön, mint a zápor, mint a tavaszi eső, amely öntözi a földet” (Oz 6,1-3) Ozeás próféta zsidó ország kettészakadása idején élt és működött a déli oszágban, Júdeában. A furcsa isteni döntés arról, hogy ő parázna nőt vegyen feleségül, és ezzel jelezze minden hívő embernek: Isten szemében mindkét ország bálványozása súlyos sértés Isten ellen, amiért mindkét ország ideiglenesen fogságba kerül, de a maradék népet visszaviszi az Úr ősei földjére. Kemény büntetés, de a próféta ezzel Isten irgalmának nagyságát mutatja meg: „Mit tegyek veled, Efraim? Mit tegyek veled, Júda? Hűséged mint a reggeli felhő, és mint a harmat, hamar tovatűnik. Ezért ostoroztam őket a próféták által, ezért ölettem meg őket ajkam szózatával, ítéletem elérkezik, mint a világosság. Mert nem az áldozat kell nekem, hanem a szeretet, nem az égőáldozat, hanem Isten ismerete”(Oz 6,4-6)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése