Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2011. március 1., kedd

Elmélkedés a Család évében LI.



Elmélkedés a Család évében
II János Pál pápa apostoli buzdítása alapján
LI.



Nagy cél, nagy család, sok próbatétel.



Ráchel idősebb fia, József, nagyon értelmes és jellemes fiatalember volt. Kitűnt testvérei közül. Apja ezért is, de talán Ráchel emléke miatt is gyermekei közül őt szerette a legjobban. Tarka köntöst csináltatott neki. Mint apja bizalmasa egy alkalommal valami igen nagy vétek miatt bevádolta testvéreit apjánál. Amikor testvérei látták, hogy apjuk őt minden fiánál jobban szereti, meggyűlölték, és egy jó szót sem tudtak szólni hozzá. Történ, hogy álmot látott, és azt elbeszélte testvéreinek, akik még jobban meggyűlölték. Azt mondta ugyanis nekik: Halljátok álmomat, amelyet láttam. Azt álmodtam, hogy kévét kötöttünk a mezőn. Az én kévém felemelkedett és egyenesen állt, a ti kévéitek pedig köréje álltak, és leborultak az én kévém előtt. A testvérei azt felelték neki: Talán királyunk leszel, vagy uralmad alá kerülünk? Ezek miatt az álmok és beszédek miatt még jobban meggyűlölték őt. Egy másik álmot is látott, és azt is elbeszélte testvéreinek: Azt láttam álmomban, hogy a nap, a hold és tizenegy csillag leborult előttem. Amikor elbeszélte ezt apjának és testvéreinek, apja megdorgálta: Mit jelent ez az álom, amelyet láttál? Talán én és anyád is a testvéreiddel együtt földig boruljunk előtted? Irigykedtek ezért rá a testvérei, apja pedig némán fontolgatta magában a dolgot”. (Ter 37,2b-11) Egy alkalommal aztán apja a Szichemben legeltető testvérei után küldte Józsefet. Amint a megnevezett helyre érkezett és nem talált senkit a réten, találkozott egy idegennel, aki hallotta, hogy a testvérei arról beszéltek, hogy Dótainba mennek, hogy ott legeltessenek. József azonnal utánuk indult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése