Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2011. március 5., szombat

Elmélkedés a Család évében LV.



Elmélkedés a Család évében
II János Pál pápa apostoli buzdítása alapján
LV.



József mások bűnéért szenved.



„Az Úr azonban Józseffel volt. Megkönyörült rajta és kedvessé tette őt a főfoglár szemében, úgyhogy az József kezére bízta az összes foglyot, akiket a börtönben tartottak, s mindent, amit kellett, ő intézett. Nem is volt a főfoglárnak semmi gondja, sem amit rábízott, mert az Úr vele volt, és sikerre vitte minden cselekedetét”. (Ter 39,21-23) Ebben a börtönben őrizték a fáraó udvarának kegyvesztettjeit is. Így került oda a fáraó két eunuchja: a király pohárnoka és sütőmestere. Valamiért büntették őket, de nem emeltek ellenük vádat.József naponta találkozott velük és kedves volt hozzájuk. Egyik reggel szomorúnak találta mindkettőjüket. Mindketten álmodtak, de féltek, mert értelmét nem tudták megfejteni. József erre azt mondta nekik: „Nem Istené az álomfejtés? Mondjátok csak el nekem, mit láttatok! Elsőnek a főpohárnok beszélte el álmát. Azt láttam, hogy egy szőlőtő volt előttem, amelyen három vessző volt. Lassanként kihajtott, aztán elvirágzott és fürtöket érlelt. Nekem pedig a kezemben volt a fáraó pohara. Fogtam a fürtöket, belefacsartam a pohárba, amelyet tartottam, és odanyújtottam a poharat a fáraónak. József azt felelte: Az álom megfejtése ez: a három szőlővessző még három nap; azután fölemeli fejedet a fáraó, és visszahelyez előbbi hivatalodba, hogy adogasd neki a poharat, tiszted szerint, amint azelőtt szoktad. De eszedbe jussak ám, ha jól megy majd sorod és cselekedj irgalmasságot velem! Beszéld rá a fáraót, hogy vitessen ki ebből a tömlöcből, mert úgy loptak el engem a héberek földjéről, és itt is ártatlanul vetettek ebbe a verembe”. (Ter 40,8-15) A fősütőmester is elmondta álmát: három kosarat vitt a fején, bennük volt a király ennivalója. Madarak szálltak rá és mindent megettek. József megfejtette: Még három nap, kivisznek innen, felakasztanak, és a madarak leeszik rólad húsodat. Három nap múlva minden beteljesedett. (40,16-22) a főpohárnok viszont hűtlenül elfeledte Józsefet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése