Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2014. szeptember 17., szerda

Évközi 24 hét szerda



Évközi 24 hét szerda

1Kor 12, 31-13, 13; Lk 7,31-35

„a szeretet soha meg nem szűnik”

A korintusi egyházban emberek éltek, akiknek a gondolatai, érzései megjelenítik az emberiséget. Ezért a nekik írt apostoli levelet minden hívő ember nagy lelki haszonnal olvashatja a világ bármely táján az egész történelem minden szakaszában. Úgy látom, hogy különösen időszerű a mi korunkban. Én sosem jártam karizmatikus csoportokba, de láttam, hallottam élményeket, valódiakat és hamisakat is, amelyeket úgy éltem meg, mint Szent Pál a korintusi tapasztalatait. Az apostol feltárta Krisztus titokzatos testének működését. A sokféle megkeresztelt embert milyen csodálatosan működteti közre az egész közösség javára a Szentlélek. A természetes tehetségeket természetfeletti adományokkal tetézi meg, hogy mindenki tudjon testvérének többet adni. Az apostol mindezt helyesli, örül neki. Majd észreveszi, hogy a rendkívüli adományok valahogy céllá lesznek. Tetszik a kitüntetettnek. Versengenek is?„Ti azonban törekedjetek a nagyobb adományokra! Emellett még egy mindennél kiválóbb utat is mutatok nektek”(12, 31) „Szóljak bár az emberek vagy angyalok nyelvén, ha szeretet nincs bennem, olyan vagyok, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom”. (13, 1) De ha szeretetből szólok, nekik is, nekem is megtelik örömmel a szívem.„Legyen bár prófétáló tehetségem, ismerjem akár az összes titkot és minden tudományt, és legyen bár olyan teljes a hitem, hogy a hegyeket áthelyezzem, ha szeretet nincs bennem, semmi sem vagyok”. (2) Ha mindezt nem mások örömére használom fel, magamutogatás, hencegés, örök értéke nincs. „Osszam el, bár egész vagyonomat alamizsnaként, és adjam át testemet, hogy dicsekedhessem, ha szeretet nincs bennem. Semmit sem használ nekem” (3) Birtokom szociális célú szétosztása, testem szerveinek elajándékozása is kizárólag a megajándékozottak örömét szolgálva válik örök javamra. „a szeretet türelmes, a szeretet jóságos, nem féltékeny, nem kérkedik, nem fuvalkodik fel, nem nagyravágyó, nem keresi a magáét, nem gerjed haragra, nem gondol rosszra, nem örül a gonoszságnak, de együtt örül az igazságnak, mindent eltűr, mindent elhisz, mindent remél, mindent elvisel”(4-7) Gyerekkori élménye ébred: azt hitte akkor, hogy minden, amit kap, örök érték. Rá kellett döbbennie, hogy minden elmúlik nyomtalanul, csak a másoknak adott öröm marad meg örökre. Mert az szeretet. „Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, ez a három, de ezek közül a legnagyobb a szeretet”(13) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése