Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2015. május 1., péntek

Péntek húsvét 4. hetében




Péntek húsvét 4. hetében          
ApCsel 13,26-33;Jn 14,1-6
„Hiszen ismeritek az utat oda, ahová én megyek”


Jézus azért jött a földre, hogy véget vessen az ördög uralmának az emberek és a világ felett. Amikor az ördög a paradicsomban megkísértette Évát, és ő megsértette Istent, a sátán hatalmába adta sorsát az emberiség. Isten sajnálta őket, ezért megígérte, hogy Megváltót küld, aki legyőzi a kísértőt: „Ellenségeskedést vetek közéd és az asszony közé, ivadékod és az ő ivadéka közé. Ő széttiporja fejedet, te pedig a sarkát mardosod”. (Ter 3,15) A Megváltó az Isten megtestesült Fia.  Magára vállalt minden szenvedést. Ennek útjára lép most. Ezt egyedül kell vállalnia. Erre az útra nem léphet most a nyomába Péter sem, más sem. Péternek külön szól: Később majd követni fogsz”(13,37) A megváltást befejezve újra el kell válnunk, folytatja Jézus útbaigazítását: „Ne nyugtalankodjék szívetek. Higgyetek Istenben, és bennem is higgyetek. Atyám házában sok hely van. Ha nem így volna, mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni számotokra? És ha már elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és magamhoz veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek. Hiszen ismeritek az utat oda, ahova én megyek” (14,1-4) Ezek a szavak az apostolok biztos üdvösségét garantálták.„Tamás erre azt mondta neki: Uram, nem tudjuk, hová mégy, hogyan ismerhetnénk az utat?” (5) Jézus valóban soha nem mondta apostolainak: Itt vagy ott van a mennyország. A mennyország nem ebben a világban van, nem tartozik eme világnak sem helyéhez, sem idejéhez. Majd amikor szemük láttára emelkedik fel a magasba, akkor sem fogja azt mondani:jól nézzétek meg az irányt, ez az út vezet a mennyországba. A jól képzett csillagászok is hasztalan keresnék azt az utat, amelyen Jézus a mennybe ment. Nem az a fizikai felemelkedés az izgalmas, hanem amit Jézus hozzáfűz: „Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csak énáltalam” (6) Majd amikor meghaltok, lelketek kilép a testetekből, akkor fogjátok fel igazán értelmetekkel, hogy az idő és a tér ennek a világnak a tartozéka. Az ember a testével tartozik ehhez a világhoz, a lelke a test nélkül már a másvilág tartozéka. Jézus teste a következő nap átesett a halálon, a rá vonatkozó igazság már a másik világ igazsága lett, és testének élete is másik kategóriába lépett. Az Atyához jutni ezért nem lehet Jézus nélkül, mert a mi testünket majd Ő alakítja át saját testének mintájára, amikor feltámasztja a halálból és egyesíti volt éltetőjével, a lelkével. Ezek az Ő igazságai, ha hittel elfogadjuk, megváltásunk beteljesül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése