Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2015. június 10., szerda

Sirák Fiának Könyve 6.



„A bölcsesség gyökere ki előtt tárul fel, avagy ki láthatott bele terveibe? Csak egyetlen bölcs van, s roppant félelmetes, ahogy a trónján ül és onnan országol: Az Úr! Ő teremtette meg, látta, számba vette és kiárasztotta minden műveire. Bőkezűen juttat belőle minden testnek, ajándékul adja azoknak, akik őt szeretik”(Sir 1,6-10)
 
1932-ben az Atya Eugénia anyának adott latin nyelvű interjújában erre utalhat: „Megígértem a világnak a Megváltót. Mi mindent meg nem tettem jövetelének előkészítéséért, megmutatva magamat azokban az előképekben, akik Őt képviselték ezer és ezer évvel jövetele előtt is! Mert ki ez a Megváltó? Honnan jön? Mit cselekszik majd a földön? Kit jön képviselni? A Megváltó: Isten. Ki Isten? Isten az Atya, a Fiú és a Szentlélek. Honnan jön, jobban mondva ki utasította arra, hogy az emberek közé jöjjön? Én vagyok az, az Ő Atyja, Isten. Kit képvisel majd a földön? Atyját, Istent. Mit cselekszik majd a földön? Megismerteti és megszeretteti az Atyját: Istent. Vajon nem ezt mondta: „Nem tudjátok, hogy nekem Atyám dolgaiban kell fáradoznom?” (Lk 2,49) „Az én eledelem az, hogy annak akaratát cselekedjem, aki küldött, s elvégezze, amit rám bízott”(Jn 4,34) „Aki engem lát, látja az Atyát is” Látjátok, ó emberek, hogy az egész örökkévalóságtól fogva csak egy óhajom van, hogy megismertessem magam az emberekkel és megszerettessem magam, azt óhajtva, hogy szüntelenül őnáluk legyek”(Az Atya szól 24-25)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése