Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. február 3., szerda

Az Irgalmasság Szent Éve 65.



Az Irgalmasság Szent Éve - A zsidó néppel kötött szövetség

Isten a zsidó néppel kötött szövetség megsértését komolyan vette. Nem pusztította el Izraelt, de ezt mondta nekik: „Mózes! „Indulj el, te és a nép, amelyet kihoztál Egyiptomból, és vonulj arra a földre, amelyet Ábrahámnak, Izsáknak és Jákobnak ígértem meg esküvel: utódaidnak adom. Elküldöm előtted angyalomat, és elűzöm előled a kánaániakat, az amoritákat, a hettitákat, a perezitákat, a hivvitákat és a jebuzitákat. Ő (az angyal) elvezet téged egy tejel-mézzel folyó országba. Magam nem megyek fel veled, mefrt kemény nyakú nép vagy, és el talállak pusztítani az úton. Mikor a nép hallotta a kemény szavakat, gyászt öltött, és senki sem vette föl a díszeit. Az Úr így szólt Mózeshez: Közöld Izrael fiaival: Keménynyakú nép vagytok, Ha csak egy pillanatig is kísérnélek benneteket, elpusztítanálak. Ezért rakd le díszeidet, és meglátom, mit tehetek veled. Az izraeliták a Hóreb hegyétől kezdve letették díszeiket (Kiv 33,1-6) „Mózes így beszélt az Úrhoz: Nézd, te meg-parancsoltad nekem: vezesd fel ezt a népet, de nem nyilatkoztattad ki, hogy kit küldesz velem. Pedig így szóltál:Név szerint ismerlek, és kegyelmet találtam színed előtt. Ha tehát kegyelmet találtam előtted, engedd, hadd ismerjem meg utaidat. Ebből tudom meg, hogy valóban kegyelmet találtam előtted. Ő így válaszolt: Én magam megyek veled, és nyugalmat biztosítok számodra”(12-14)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése