Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. február 5., péntek

Az Irgalmasság Szent Éve 67.



Az Irgalmasság Szent Éve - Isten irgalmasságának titkai

Isten irgalmasságának titkait boncolgatva hallom és látom a közölt hírt: két fiatal anya gyermeket várva tkábítószerezett. A gyermekek meg sem születhettek, meg kellett halniuk. Az anyák is betegek. A Biblikus Teológiai Szótárt elemezve olvasom, hogy Isten irgalmassága milyen óriási és milyen bonyolult. Amikor az Úr gyermekeit féltve az egyetlen biztosan üdvözítő utat tárja a fiatalok elé, milliónyi ifjú igyekszik túljárni Isten erkölcstani útmutatásán. Ez a tudós könyv ilyen alcímeken keresztül vezet a problémák mélyére: 1. A nyomorult segítője az Isten, 2. A bűnös üdvössége az Isten.3.Az Atya szól gyermekeihez: „Az Örökkévalóság vagyok, és amikor egyedül éltem, már gondoltam rá, hogy minden képességemet felhasználom arra, hogy hasonlóságomra lényeket teeremtsek. De előbb került sor az anyagi világ teremtésére, hogy ezek a lények a megélhetőségükhöz szükséges javakat megtalálják. Végül megteremtettem az embert. Meg voltam elégedve művemmel. Az ember elkövette a bűnt, de éppen akkor nyilvánult meg végtelen jóságom. Az Ószövetségben prófétákat választottam ki, hogy teremtményeim, az emberek között éljenek; nekik mondtam el óhajaimat, aggodalmaimat és örömeimet, hogy azokat mindenkivel közöljék. Minél inkább növekedett a rossz, jóságom egyre inkább arra sürgetett, hogy közöljem magam az igaz lelkekkel, hogy továbbítsák rendelkezéseimet azokhoz, akik a rendetlenséget okozták. Ezért néha szigorúnak kellett lennem, nem azért, hogy büntessem őket, - mert ezzel csak fokoztam volna a rosszat, -- hanem azért, visszatartsam őket a bűntől és Atyjuk és Teremtőjük felé irányítsam őket, akit hálátlanságukban elfelejtettek és félreismertek. Később a gonoszság annyira elárasztotta az emberek szívét, hogy kénytelen voltam csapásokat küldeni a világra, hogy a szenvedés (javainak pusztulása, sőt életének elvesztése) által is megtisztuljon: ilyenek voltak a vízözön, Szodoma és Gomorra pusztulása, az embernek ember elleni háborúi, stb. (Az Atya szól gyermekeihez, 23-24 old.) Mózes felháborodásában megbünteti az aranyborjú imádóit, összetöri a két kőtáblát. Aztán parancsot kap Istentől, hogy készítsen két új kőtáblát, aztán menjen Istenhez egyedül a hegytetőre: „Jöjj fel hozzám a hegyre, és ráírom a táblákra azokat a szavakat, amelyek rajta voltak az elsőkön, amelyeket összetörtél. Holnap reggel légy készen, hogy hajnalban feljöhess a Sínai hegyre, ott a hegy csúcsán elém járulj. Senki sem jöhet veled, és senki sem mutatkozhat a hegyen. A juhok és szarvasmarhák sem mehettnek legelni a hegyre. Segítségül hívta az Úr nevét. Az Úr elvonult előtte, és ezt mondta: Jahve, Jahve, irgalmas és könyörülő Isten, hosszantűrő, gazdag kegyelemben és hűségben. Kegyelmét megtartja ezrek számára, megb ocsátja a vétket, a hibát, a bűnt, de nem hagyja egészen büntetés nélkül, hanem az atyák vétkét számon kéri fiaiktól és unokáiktól harmad- és negyedízig. Mózes sietve a földig hajolt, leborult és így szólt: Ha kegyelmet találtam a szemedben, Uram, akkor a mi Urunk vonuljon velünk. Bár keménynyakú nép ez, de bocsásyd meg bűneinket, és fogadj el minket örökségedül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése