Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2013. július 14., vasárnap

A MENNYEI ATYA SZÓL II.



A MENNYEI ATYA SZÓL

második rész

Az Ószövetségben a próféták, akkori küldötteim, nem tudtak igazán közel vinni a népemhez. „De mi mást kellett volna még tennem, hogy az emberek között személyesen megjelenhessek? Nem volt más lehetőségem, mint hogy én magam jöjjek el, istenségem második Személyében. Vajon akkor megismernek-e az emberek Engem? Vajon hallgatnak-e rám?” (12) Isten pontosan látja a jövőt, erre a kérdésre is ismerte a választ. „Nem vesznek majd tudomást jelenlétemről, bár egészen közel lesznek majd hozzám. Szent Fiamban bántalmazni fognak engem minden jó ellenére, amit tesz majd velük. Fiamban megrágalmaznak, sőt keresztre feszítenek, hogy megöljenek. Vajon megszűnik-e irántuk való szeretetem? Nem, mert gyermekeim, az emberek iránti szeretetem annál sokkal nagyobb.” (12) Az Atya szeretete a Megváltóban kapott visszautasítások következtében sem csökken. Külön hangsúlyozni akarja a szeretetének nagyságát a következő példával: „Ha elegendő lett volna teremtményeim egyikének áldozata, hogy Fiamhoz hasonlóan életével és halálával levezekelje a többi ember bűneit, haboztam volna ezt kívánni gyermekeimtől. Miért? mert elárultam volna szeretetemet, ha egy más teremtményemet, akit szeretek, szenvedni hagytam volna ahelyett, hogy Én magam szenvedtem volna Fiamban. Sohasem akartam szenvedést okozni gyermekeimnek.” (13) Csodálatos vallomás! Igen sokan ismerik e kinyilatkoztatást, de kevesen értik meg a lényegét. Isten valóban szeretetből teremtett és szeretetből cselekszik mindent.„Mostanára ez a szeretet feledésbe merült. Ezért szeretnélek benneteket emlékeztetni rá, hogy megtanuljatok engem olyannak megismerni, amilyen valóban vagyok. Hogy ne féljetek úgy, mint a rabszolgák egy olyan Atyától, aki benneteket ennyire szeret.” (13) Isten Fiában leszállt az emberi társadalom kevésbé elismert és kívánatos részébe. Egyszerű munkáscsaládnak lett a tagja. Munkába állt növekvő gyermekként, megtanulta az építőipar csínját-bínját, majd Szent József halála után ő lett a mester, a vállalkozó, teljesítette a megrendelők kívánságait, kifogástalan eredménnyel. „Egyszülött Fiamban, vagyis megtestesült istenségemben még mi mindent meg nem tettem értetek? Emberi természetében az istenség van rejtve; kicsiny, szegény és megalázott. Fiam, Jézus áldozatos, munkás életet folytatott, Én őbenne mindent vele együtt tettem. Meghallgattam imáit, hogy az embernek kijelölt útja legyen, hogy mindig igazságban járhasson, s hogy a biztos célhoz, hozzám megérkezhessen.” (13) Istenatyánk nemcsak a fizikai munkát, annak fárasztó voltát, a munkásélet keserveit ismeri meg Jézusban, hanem az ő szemén, fülén keresztül tapasztalja közvetlenül az egyszerű emberek problémáit, gyengeségeit.Amit isteni méltóságából együtt érző szívvel vett tudomásul, most Jézus kemény munkája közben tapasztalja, hogy milyen könnyű a dolgozó embernek. elveszteni a fejét és vétkezni„Ezért kértem Fiamat, hogy adja meg számotokra azokat az eszközöket, amelyek gyengeségetekben segítségetekre lehetnek. Ezen eszközök által megtisztulhattok bűneitektől, hogy ismét szeretetembe fogadhassalak benneteket. Ezek elsősorban a szentségek, és az a végtelenül tökéletes eszköz, amellyel- bukásaitok ellenére is,- meg akarlak menteni benneteket: a kereszt Fiam szent vérével, amely minden pillanatban rátok hull, amikor megtisztulásra vágytok: akár a bűnbánat szentsége által, akár a szentmise-áldozat által”. (13) Atyánk bizony keserves szívvel említi meg, hogy ezek az eszközök kétezer év óta rendelkezésünkre állnak, ennek ellenére nagyon sokan nem élnek velük. A szerencsétlenek életük végén az örök sötétségbe zuhantak, pedig az Atya szívesen visszafogadta volna őket szeretetébe, és az örök boldogságba segítette volna valamennyit. Milyen kár, hogy nem ismerték ezt a szerető Atyát!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése