Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. május 9., hétfő

Az Irgalmasság Szent Éve 160.



Amint engem szeret az Atya

„Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben. Ha teljesítitek parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, amint én is mgtartottam Atyám parancsait, és megmaradok szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek is, és teljes legyen az örömötök” (Jn 15,9-11) Emlékezzünk csak vissza az 1932.július elsejei istenatyai üzenetre: Megígértem a világnak a Megváltót. Mi mindent meg nem tettem jövetelének előkészítéséért, megmutatva magamat azokban az előképekben, akik Őt képviselték ezer és ezer évvel jövetele előtt is. Mert ki ez a Megváltó? Honnan jön? Mit cselekszik majd a földön? Kit jön képviselni? A Megváltó: Isten.Ki Isten? Isten az Atya, a Fiú és a Szentlélek.Honnan jön, jobban mondva ki utasította arra, hogy az emberek közé jöjjön? Én vagyok az, az Ő Atyja, Isten. Kit képvisel majd a földön? Atyját, Istent. Mit cselekszik majd a földön? Megismerteti és megszeretteti az Atyját: Istent.Vajon nem ezt mondta: Nem tudjátok, hogy nekem Atyám dolgaiban kell fáradoznom? (Lk 2,49) Csak azért jöttem, hogy Atyám akaratát teljesítsem. Aki engem lát, látta az Atyát is (Jn 14,9); (Az Atya szól gyermekeihez, 24-25) Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én szerettelek benneteket. Senki sem szeret jobban, mint aki életét adja barátaiért. Ha megteszitek, amit parancsolok nektek, a barátaim vagytok. Nem nevezlek többé szolgának benneteket, merft a szolga nem tudja, mit tesz ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak benneteket, s arra rendeltelek, hogy menjetek és teremjetek gyümölcsöt, maradandó gyümölcsöt..Akkot mindent megad nektek az Atya, amit nevemben kértek tőle. Ezt a parancsot adom nektek: szeressétek egymást” (Jn 15,12-17) Ha Krisztus után kétezer évvel körülnézünk házunk táján Európában, és igaságos véleményt alkotunk a kontinens jelenlegi állapotáról, szomorú szívvel kell megállapítanunk, hogy a Mennyek Királynéja által ránk bízott, „Krisztus titokzatos Teste” a keresztény Európa eltűnt. A magyarok testükkel és kardukkal védték ezer évig, ahogy Nagyboldogasszonyuk rájuk bízta. A második világháború után XII.Pius pápának ki kellett mondania: a keresztény Európa eltűnt, mindössze missziós földrésznek nevezhető. Ellenségeink hazánk területének kétharmadát lakosaival együtt idegenek kezébe adták,azóta mindössze két évtizede élhetünk szabadabban. Ki kell mondanom, meglehetősen gyűlölködő szomszédok gyűrűjében, hogy népünk hite ,a krisztusi hit megrokkant. Ennek következménye lett a magyar családok elszegényedése, pusztulása. Minden igaz katolikus magyarnak, az elpártoltaknak, a hitüket, reményüket elvesztetteknek kemény feladata visszatérni, a Szentháromsághoz és Nagyboldogasszonyunkhoz, testvéri szeretettel új életre ébreszteni és egyesíteni családunkat, és így újra számíthat majd ránk a szeretet Istene, megújult, világcsaládja is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése