„Szentimrés vagyok!
Büszke vagyok!” – Identitáskampány indult egy fővárosi plébánián
Január 2-án identitáskampány indult a budai
ciszterci Szent Imre-plébánia Facebook-oldalán. Elsőként Urr Ipoly ciszterci
szerzetes, plébános szerepelt a kampányban – őt kérdeztük a kezdeményezésről.
– A plébánia Facebook-oldalán sorra jelennek
meg a közösséghez tartozó fiatalok, idősek, családok, mosolygó arcukat adva a
felirathoz: „Szentimrés vagyok! Büszke vagyok!” Honnan jött az ötlet?
– Amikor a szentmisén vagy a mise után
beszélgetve találkozom a hívekkel, olyan jó látni a mosolygó arcokat. Érzem,
hogy szeretnek a közösségünkhöz tartozni, és ezt alkalmanként meg is
fogalmazzák. Innen jött az alapötlet, hogy mutassuk meg másoknak is az arcunkat
egy kampány keretében. Hamvazószerda előtti vasárnapig időről időre megjelennek
a Facebook-oldalunkon fiúk, lányok, idősek, családok, akik örömmel vallják,
hogy szívesen tartoznak a közösségünkhöz.
– Könnyű volt vállalkozó kedvű híveket találni
a fotózásra?
– Olyan embereket kértünk fel, akik valamilyen
szolgálatot is végeznek a plébániaközösségben. Ők nagy örömmel adták az
arcukat, egyetértve a megjelenő felirattal. A fotókat Ménesi Ágoston
készítette, akinek hálásak vagyunk, nagyon sokat és szépen dolgozott. Összesen
negyvenöt portré jelenik meg nap mint nap a kampány során, egységes háttérrel.
Csak a feliratok színe változik.
– Ez jelképezi a nagy múltú szentimrevárosi
közösség sokszínűségét…
– Természetesen. Azt szeretnénk megmutatni
ezzel a kampánnyal, hogy jó a szentimrés közösség, jók az életteli, együtt
töltött, lüktető napok, jó találkozni mosolygó emberekkel, a testvéreinkkel.
Aki közénk betér, ezeket az arcokat láthatja. Ugyanakkor önmagunk számára is
megerősítés ez a kampány.
– Kaptak már visszajelzéseket?
– Nagyon pozitívan reagálnak a hívek, sok a
visszajelzés. Akik követik a kampányt, már várják, hogy vajon legközelebb ki
fog megjelenni a Facebook-oldalon. Úgy látszik, ez a kis ötlet felkeltette az
érdeklődést.
Elmondhatom, hogy a közösségünk megérett, és
nagyon jó fejlődési pályára állt, sokan és valóban büszkén vállalják azt, hogy
ide tartoznak, a közösség alkotó tagjai. Négy éve már, hogy december végén, a
Te Deum után díjat adunk át a közösségünkben végzett szolgálatért.
Múlt év márciusában nagyszabású szociológiai
felmérést végeztünk, amelynek keretében – az országban elsőként – részletesen
megvizsgáltuk a plébániaközösség „állapotát”, s tájékozódtunk arról, kik járnak
ide. Ezt a Jövőkép 2020 című felmérést négyszázezer adat alapján két
szociológus állította össze. A hatvanhat oldalas tanulmány a
honlapunkon is olvasható. A felmérés során az is nyilvánvalóvá lett,
hogy akik ide járnak, büszkék a közösségükre, s a mostani kampánnyal ezt
másoknak is szeretnénk megmutatni.
– Terveznek további internetes megjelenéseket?
– Vannak ötleteink, de nem
fogjuk túlterhelni a közösséget. Azt gondolom, félévente szükség van hasonló
megerősítő kampányra. Fontos, hogy tisztában legyünk magunkkal, és ismerjük
azokat, akikkel egy plébániaközösségbe járunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése