Évközi 27. hét szerda
A
Miatyánk, a mi Urunk Jézus imádsága éppen az ellenkezője annak, mint amit a
sértődött és elkeseredett Jónás próféta kér Istentől: „Uram, kérlek, vedd el az
életemet tőlem, mert jobb nekem meghalnom, mint élnem.” A Miatyánkban nem az
ember van a középpontban, hanem az Atya dicsősége. Jézus a Getszemáni kertben,
szenvedésének éjszakáján is ezért imádkozik, amikor a Miatyánk hét kérését
ebben az egyetlen mondatban foglalja össze: „De ne az én akaratom legyen meg,
hanem a tied!” Jézus éppenséggel nem akar meghalni, de nem azt nézi, ami neki
jobb, hanem azt keresi, hogy Isten mit kíván tőle. Nem a saját bukásán kesereg,
hanem az Atya dicsőségét akarja kinyilatkoztatni még szenvedésén és halálán
keresztül is.
Amikor
tehát az Úr Jézus imádkozni tanít bennünket, akkor nem pusztán egy új
imaszöveget ad át nekünk, hanem saját életébe avat be bennünket, példát adva arra,
hogyan kell igaz emberként, Isten gyermekeként élnünk. Hiszen a Miatyánk az Úr
Jézus életéből szövődik egybe, élettörténetének eseményei – különösen is
passiója – a Miatyánk kéréseinek erőterében nyernek értelmet. Nem véletlenül
írja Simone Weil, hogy aki életében akár csak egyetlenegyszer is teljes
figyelemmel és odaadással imádkozza a Miatyánkot, annak érzékelhetően
megváltozik az élete.
Urunk, Jézus Krisztus, Te azért jöttél el
közénk, azért haltál meg, és azért támadtál fel, hogy kiáraszd nekünk a
Szentlelket, s így valóságosan Isten fiaivá, a Te testvéreiddé lévén mi is
mondhassuk a mindenható Istennek, amit Te: „Abba, Atyánk!” Add, kérünk,
kegyelmedet, hogy a Miatyánkot nap mint nap elimádkozva egyre mélyebben átéljük
istengyermekségünk titkát, s egyre nagyobb teret engedjünk életünkben Istennek,
az Atyának, hogy bennünk és általunk is kinyilatkoztathassa nevének szentségét,
és összegyűjtse népét az ő országába.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése