Vízkereszt utáni kedd
Bizonyos
értelemben könnyebb az ellenségszeretet parancsát teljesíteni, mint egymást
szeretni. Az ugyanis csak rajtunk múlik, sikerül-e ellenségünket szeretnünk,
neki ezért semmit sem kell tennie, sőt minél rosszindulatúbb, gonoszabb, annál
alkalmasabb alanya az ellenségszeretetnek. Ahhoz, hogy szeressük őt, egyedül
csak a mi kegyelmi indításra meghozott döntésünk és a kegyelemben való
megmaradásunk szükséges. A Szent János-i parancs teljesítéséhez azonban
legalább két személy kell. A kölcsönös szeretetben mindig van valami
kiszolgáltatottság, s ettől nehéz. A szeretet teljessége mégis csak ez a
viszonzott szeretet lehet. Jézus Krisztus meghalt értünk, amikor még ellenségei
voltunk, de mit sem használ nekünk az ő szeretetből vállalt megváltó halála, ha
a benne megnyilvánult szeretetre nem válaszolunk.
A
szeretet teljessége a kölcsönös szeretet: szüntelen áramlásként, éltető
légkörként árad a Szentháromság személyei között, s tőlük kiindulva elér
bennünket is. Az isteni szeretet mint falat kenyér jut el hozzánk, s az
Egyháznak, azaz nekünk az a hivatásunk, hogy ezt a szeretetet továbbadjuk,
kiosszuk az éhezők között. Mert a kenyérszaporítás sem természetes szükségleteinket
kielégítő csoda, hanem a szeretet titkának nagyon is fogható, érzékelhető jele.
Azok részesültek belőle, akik Isten országát és annak igazságát keresték, akik
válaszolni akartak a hozzájuk szóló Isten szavára. Hiszen a szeretet
civilizációjának építése nem egy a sok feladat közül, hanem valamennyi
feladatunkat magába ölelő egyetlen óriási vállalkozás.
Segíts, kérünk, Urunk, hogy mind jobban isteni
meghívásunk, természetünk és méltóságunk szerint, kölcsönös szeretetben éljünk.
Taníts meg bennünket a Szentlélekkel szeretni és viszontszeretni, s add, hogy a
kölcsönös szeretet mennyországának előízét megtapasztalva tudjuk
megelőlegezett, feltétel nélküli szeretettel szeretni ellenségeinket is. Adj
erőt és bátorságot, hogy szép elméletek és nagy tervek helyett újra meg újra
merjük belevetni magunkat a szeretet civilizációjának építésébe, készen a
bocsánatkérésre és megbocsátásra, a bűnbánattartásra és az újrakezdésre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése