Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2011. április 15., péntek

Elmélkedés a Család évében VC



Elmélkedés a Család évében
II János Pál pápa apostoli buzdítása alapján
VC.



A fáraó Isten parancsának gőgösen ellenáll.



Nyolcvan év telt el Egyiptomban azóta, hogy Mózes megszületett, és ez nyolcvan éves magzatpusztítást is jelentett egyúttal. Amikor a kis Mózest már nem merte vállalni az édesanyja, és Máriával, a nővérével kivitette a Nilus folyó gyékény-sávjába, isteni ötlettel a fáraó lányának a fürdőhelyén keresett neki egy zsombékot, ahol a kisfiút rejtő gyékénykosárkát biztonságosan elhelyezhette, és biztosítva volt, hogy a királylány észre is veheti. A többi kisfiút viszont bedobálták a Nilus vízébe, ahol halálukat lelték. A fáraónak népirtó gonoszsága ezzel tett legtöbb kárt Isten népében, mert fiúk lehettek csak biztosítékai a nép fennmaradásának.Amikor Mózest Isten visszaküldte népéhez a jó hírrel, hogy Atyáik Istene megjelent neki a pusztában, és egy égő, de el nem hamvadó vadrózsabokor lángjai közül üzente nekik, hogy véget fog vetni hamarosan a rabságuknak, egyszersmind a fiú-csecsemők kiirtásával végrehajtott nemzetgyilkosságnak, fellélegzett Izrael népe. Igaz viszont, hogy a fáraó pökhendi magatartása, a bálványimádó varázslók sátáni ügyeskedése lassította a szabadulás folyamatát, nehezítette Isten népének életét.„Így szólt ekkor az Úr Mózeshez: Menj be a fáraóhoz. mert megkeményítettem a szívét, és szolgáinak szívét, hogy véghezvigyem rajta ezeket a jeleimet, és hogy elbeszélhesd majd fiaidnak és unokáidnak, hányszor törtem meg az egyiptomiakat, s hogyan hajtottam végre rajtuk jeleimet. Így megtudjátok, hogy én vagyok az Úr. Bement tehát Mózes és Áron a fáraóhoz, és azt mondták neki: Ezt üzeni az Úr, a héberek Istene: Meddig nem akarsz meghódolni előttem? Engedd el népemet, hogy áldozzék nekem!”(Kiv 10,1-3) Kilenc csapás után még mindig konok maradt a fáraó, sőt azt mondta Mózesnek: „Távozz tőlem! És vigyázz, a színem elé ne kerülj többé, mert amely napon elém jössz, meghalsz! Mózes azt felelte: Úgy lesz, ahogy mondtad: nem fogok többé a színed elé kerülni”. (28-29)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése