Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2011. április 13., szerda

Elmélkedés a Család évében VIIC.



Elmélkedés a Család évében
II János Pál pápa apostoli buzdítása alapján
VIIC.

Mózes visszatér Izrael családjához

Mózes félt a küldetéstől, mert beszédhibás volt. „Kérlek, Uram, nem vagyok és a szavak embere, sem tegnap, sem tegnapelőtt nem voltam az, sem azelőtt, mielőtt szolgáddal beszéltél volna. Nehéz ajkú, nehéz beszédű ember vagyok én! Az Úr azt felelte neki: Ki teremtett szájat az embernek, vagy ki tesz némává vagy süketté, látóvá és vakká? Nem én, az Úr? Menj tehát, én pedig a száddal leszek, és megtanítalak arra, hogy mit beszélj! De ő ellenvetette: Kérlek, Uram, küldj mást, ha valakit küldeni akarsz! Megharagudott ezért az Úr Mózesre, és így szóélt: Tudom, hogy Áron , a te levita bátyád ékesen szóló. Íme, ő eléd fog jönni, és ha meglát, szívből fog örülni. Beszélj majd vele, add szájába szavaimat, és én a te száddal és az ő szájával leszek, s megmutatom nektek, mit kell tennetek! Ő beszél majd helyetted a néphez, ő lesz a te szád, te meg olyan leszel neki, mint az Isten. Vedd kezedbe ezt a botot is, s vidd végbe vele a jeleket!” (Kiv 4,10-16) Eme megbeszélés után Mózes előbb oda ment vissza Jetróhoz, az apósához, hiszen az ő juhait őrizte. Meg kellett mondani neki, hogy Izrael Istenével találkozott a pusztában. El kellett mondania, hogy élete harmadik harmadába lépve az Úr visszaküldi őt népéhez, és a rabszolga sorsból neki kell őket kihoznia. Jetró, akit első találkozásukkor Ráguelnek mutattunk be, mivel több neve is volt, (2,18), azt felelte neki: „Menj békességgel! Az Úr ugyanis azt mondta Mózesnek Mádiánban: Menj, térj vissza Egyiptomba, mert meghaltak mindazok, akik életedre törtek! Mózes tehát fogta feleségét és fiait, szamárra ültette őket, és visszatért Egyiptomba, kezében Isten botjával. Miközben úton volt Egyiptomba, az Úr azt mondta neki: Vigyázz, hogy minden csodát, amelyet a kezedbe adtam, véghezvígy a fáraó előtt! Én azonban megkeményítem az az ő szívét, és ő nem fogja elengedni a népet. Mondd azért majd azt neki: Ezt üzeni az Úr: Izrael elsőszülött fiam nekem. Megmondtam ezért neked, Engedd el fiamat, hogy szolgáljon nekem, de te nem akartad elengedni! íme, én megölöm a te elsőszülött fiadat!” (18-23) Isten útközben is tanította Mózest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése