Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2011. május 31., kedd

Elmélkedés a Család évében CXL.



Elmélkedés a Család évében
II János Pál pápa apostoli buzdítása alapján
CXL.



Mózes halála után kire száll a vezetés gondja Izrael nagy családjában?



„Elment tehát Mózes és elmondta mindezeket az igéket egész Izraelnek. Aztán ezt mondta nekik: Százhúsz esztendős vagyok immár; nem járhatok többé ki és be, legfőképpen azért nem, mert az Úr azt mondta nekem: Nem mégy át ezen a Jordánon. Az Úr, a te Istened megy tehát előtted, s ő majd eltörli ezeket a nemzeteket előled, úgyhogy örökükbe léphetsz, és átmegy előtted Józsue, miként az Úr mondta. (MTörv 31,1-3) Majd azt mondta az Úr Mózesnek: Íme, közel van halálod napja. Hívd elő Józsuét, s álljatok fel a bizonyság sátrában, hogy közöljem vele megbízásomat. Elment tehát Mózes és Józsue s felálltak a bizonyság sátrában. Akkor ott megjelent az Úr egy felhőoszlopban, amely megállt a sátor ajtajában. Az Úr ezt mondta Mózesnek: Íme, ha te majd aludni térsz atyáidhoz, ez a nép fölkel s paráználkodni fog annak a földnek idegen isteneivel, amelyre lakni megy, s ott elhagy engem, és megszegi azt a szövetséget, amelyet kötöttem vele. Ezért akkor majd felgerjed ellene haragom, s elhagyom őt és elrejtem arcomat előle, s martalékká válik, s minden féle szorongatás éri, úgyhogy akkor majd mondani fogja: Nyilván azért értek engem ezek a bajok, mert Isten nincs velem. Én azonban akkor teljesen elrejtem és elfedem arcomat előle mindazon gonoszság miatt, amelyet elkövetett, mivel más isteneket követett… Halljátok, egek, amit szólok, hallja az öld számnak igéit! Esőként csepegjen tanításom, harmatként hulljon szólásom úgy, mint zápor a pázsitra, mint az esőcsepp a sarjura. Hirdetem ugyanis az Úr nevét: ismerjétek el Istenünk fenségét! Isten tettei tökéletesek, útjai mind helyesek, hűséges az Isten, hamisság nincs benne, igaz ő és őszinte. Mégis vétkezett ellene, s gyalázata miatt nem fia többé a gonosz és elvetemült nemzedék.
(14-18.32,1-5)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése