Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. január 10., vasárnap

Az Irgalmasság Éve 41.




„Igéjét Jákobnak hirdeti az Úr, törvényét és végzéseit Izrael népének.Az Úr Cirusz perzsa király által szabadítja meg népét.Az Úr így szól fölkentjéhez, Ciruszhoz, jobbját, hogy színe előt meghódoltassa a nemzeteket. és megoldja a királyok derekán az övet, hogy mdegnyissa előte az ajtókat, és ne maradjon egytlen kapu se zárva:Előtted meegyek, és megalázom a magasságokat; összetöröm az érckapukat, és a vas-zárakat leütöm. Neked adom az elrejtett kincseket, és a rejtekhelyek gazdagságát, hogy megtudd:Én vagyok az Úr, Izrael Istene, aki neveden szólítalak. Szolgámért, Jákobért és választottamért Izraelért szólítottalak a neveden. Dicső nevet adtam neked, bár nem ismertél. Én vagyok az Úr és senki más. Rajtam kívül nincs más Isien. Bár nem ismersz, mégis felöveztelek, hogy napkelettől napnyugagtig megtudják: rajtam kívül nincsen más. Én vagyok az Úr, és senki más! Én alkottam a világosságot és én teremtem a sögtétséget; én szerzek jólétet, és én idézem elő a balsorsot is. Én, az Úr viszem ezt végbe, mind. Harmatozzatok, egek, onnan felülről, és ti, felhők, hullassátok közénk az Igazat! Nyíljék meg a föld, s teremje az Üdvözítőt, és sarjadjon vele szabadulás is. Én, az Úr, hozom ezt létre mind! Perbe szállhat-e alkotójával a cserép a föld cserepei közül? Mondhatja-e az agyag megmunkálójának: „Mit csinálsz?” És a mű? Milyen ügyetlen vagy!” Jaj annak, aki azt mondja apjának: Miért nemzel? És az asszonynak: ’Miért szülsz?” Ezt mondja az Úr, Izrael Szentje és Teremtője: „Rátok tatozik-e, hogy gyermekeim jövője felől kérdezzetek, vagy hogy meghatározzátok: mit tegyen a kezem? Nézzétek, én alkottam a földet, és én teremtettem az embert is, aki lakja. Az én kezem terjesztette ki az egeket, és én sorakoztattam fel minden seregüket. Én támasztottam, hogy győzelmet arasson, és mnden útját elegyengettem. Ő majd felépíti városomat, és visszahozza számüzöttjeimet váltságdíj és ajándék nélkül” A Seregek Ura mondja ezt így (Iz 45,1-13) Aki másként állítja, ostoba.Ki kell gyógyulnia.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése