Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2011. június 16., csütörtök

Elmélkedés a Család évében CLVII.



Elmélkedés a Család évében
II János Pál pápa apostoli buzdítása alapján
CLVII.



Héli papi családja rossz útra tért.



„Egyszer aztán eljött Isten egyik embere Hélihez, s azt mondta neki: Ezt üzeni az Úr: Nem nyilatkoztattam-e ki magamat világosan atyád házának, amikor Egyiptomban a fáraó házában voltak? Ki is választottam őt Izrael valamennyi törzse közül papomnak, hogy oltáromhoz járuljon, illatot gyújtson nekem, s efódot viseljen előttem, s atyád házának adtam Izrael fiainak minden tűzáldozatát. Miért rugdaltátok lábbal véres áldozataimat, s ételáldozataimat, amelyekről azt parancsoltam, hogy be kell mutatni a templomban, és miért becsülted többre fiaidat, mint engem, azzal, hogy ti ettétek meg az én népem, Izrael minden áldozatának legjavát? Ezért azt üzeni az Úr, Izrael Istene: Azt mondtam, hogy házad s atyád háza szolgáljon színem előtt mindörökké. Most azonban azt mondja az Úr: Távol legyen ez tőlem, mert aki megdicsőít engem, azt megdicsőítem, de aki megvet engem, az megvetett lesz. Íme, eljönnek majd a napok, hogy levágom karodat s atyád házának karját, úgyhogy nem lesz többé öregember házadban. Miközben Izraelnek jó dolga lesz mindenben, te látni fogod vetélytársadat a templomban, s a te házadban nem lesz öregember az egész idő alatt. Nem távolítom el ugyanis oltáromtól teljesen nemzetségedet, hogy elepedjen szemed és elsorvadjon lelked, de házad nagy része meghal, ha férfikorba jut. Az legyen számodra a jel, ami két fiadat, Ofnit és Fineeszt éri: egy napon fog meghalni mindkettő. Én aztán majd hűséges papot támasztok magamnak, aki szívem és lelkem szerint fog cselekedni, Maradandó házat építek neki, és felkentem előtt fog járni minden időben. Akkor aztán eljön majd az, aki megmarad házadból, leborul előtte egy ezüstpénzért és egy karéj kenyérért, és könyörög neki: Kérlek, végy fel engem valamelyik papi rendbe, hogy egy falat kenyeret ehessek!”(1Sám 2,27-36)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése