Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2015. június 1., hétfő

APOSTOLOK CSELEKEDETEI 55.



APOSTOLOK CSELEKEDETEI
ApCsel 20,17-27

Milétoszból beüzent tehát Efezusba, és hivatta az egyház presbitereit. Amikor azok odaértek és együtt voltak, így szólt hozzájuk:Tudjátok, hogy Ázsiába jövetelem első napjától fogva hogyan voltam veletek az egész idő alatt. Szolgáltam az Úrnak teljes alázatossággal, könnyhullatás és megpróbáltatások között, amelyek a zsidók cselszövései miatt értek. Semmi hasznosat el nem hagytam, mindent hirdettem nektek, tanítottalak titeket nyilvánosan és házanként. Tanúságot tettem mind a zsidók, mind a pogányok előtt az Istenhez való megtérésről és a Jézus Krisztusba, a mi Urunkba vetett hitről. És most íme, lélekben megkötözve elmegyek Jeruzsálembe, és nem tudom, mi minden vár ott rám. Csak azt tudom, amit a Szentlélek minden városban értésemre ad, hogy bilincsek és szorongatások várnak rám Jeruzsálemben. De nem félek ezektől. Az életemet sem tartom értékesebbnek, mint magamat, csak elvégezhessem pályafutásomat, az ige szolgálatát, amelyet az Úr Jézustól kaptam, hogy tanúságot tegyek Isten kegyelmének evangéliumáról. Azt is tudom már, hogy közületek, akik között jártam, s akiknek hirdettem Isten országát, többé senki sem fogja látni arcomat. Azért szentül állítom ma nektek, hogy nem szárad rajtam senkinek a vére sem. Mert nem vonakodtam attól, hogy hirdessem nektek Isten maradéktalan akaratát.
„Lélekben megkötözve”
Pál apostol mozgalmas életet élt, miután a Szentlélek elindította Antiochiából a kisázsiai, majd európai hithirdető útjaira. Ugyanaz a Szentlélek arra indítja, hogy menjen vissza Jeruzsálembe. Indul hajóval Kisázsia partja mellett és búcsúzik a kikötőhöz közeli egyházközségektől. A mai búcsúzkodása mélyen bevilágít a lelkébe.„Szolgáltam az Úrnak teljes alázatossággal.”(19) Megtett mindent, hogy Jézusról egyre tökéletesebb tanítást kapjanak hallgatói. Házaknál, tereken, zsinagógában prédikált. Zsidóknak, pogányoknak egyaránt hirdette Jézust, az Üdvözítőt. „Nem szárad rajtam senkinek a vére”(26), vagyis aki elkárhozik, nem miatta kerül a pokolra. Ezután mást kell tennie, de még nem tudja, hogy mit. Tanúságtétel vár rá, „bilincs és szorongatás”(23) Vissza kell mennie oda, ahol valamikor annyi szenvedést okozott zsidóként, és valamit törleszteni az ifjúkor bűneiért. „Nem lehet a tanítvány nagyobb a mesterénél” (Mt 10,24) Ha engem üldöztek, titeket is üldözni fognak”(Lk 10,16) Vállalja készséges akarattal. Személyes kötődése a harmadik fontos jel a lelkivilágára. Neki is, mint minden embernek vannak, kellenek emberi kapcsolatok. Ezek őszinték és mélyek Pál számára, az életének fontos tényezői. Van egy még fontosabb: még eme személyes kapcsolatokat is alá kell rendelni Isten akaratának. És ezt is maradéktalan engedelmességgel vállalja.(27) Jézus mondta feltámadása után közvetlenül az Őt boldogan üdvözlő Mária Magdolnának: „Ne tarts fel engem, mert még nem mentem fel az Atyához”(Jn 2017) Ott majd nyugodtan, tisztán, boldogan örülhetünk egymással és egymásnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése