Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. május 30., hétfő

Évközi 9. hét hétfő



2016.05.30. hétfő
2Pét 1,2-7 

Szent Péter gyerekkorától kezdve hithű zsidóként élt. Felnőttként a bátyjától, Andrástól hallott a Názáreti Jézusról, akiről az utolsó zsidó próféta, Keresztelő János prédikált. András és barátja, a Zebedeus fia János másnap a Jordán partján személyesen is találkozott Jézussal. A Keresztelő messziről rámutatott: „Nézzétek, az Isten Báránya! Ő veszi el a világ bűneit. Róla mondtam: A nyomomba lép valaki, aki nagyobb nálam, mert előbb volt, mint én” (Jn 1,29-30) A két ifjú ott hagyta a Keresztelőt, és Jézus nyomába szegődtek. Jézus észrevette és megfordult: „Mit akartok?- kérdezte. Így feleltek: Mester, hol lakol? Gyertek nézzétek meg!”(38) Vele mentek. Másnap András találkozott öccsével, Simonnal, s szólt neki: „Megtaláltuk a Messiást vagy más szóval a Fölkentet, s elvitte Jézushoz. Jézus ráemelte tekintetét, s így szólt hozzá: Te Simon vagy, János fia, de Kéfa, azaz Péter lesz a neved” (38-42) Néhány hónap múlva Jézus kérdezte tanítványait: „Hát ti mit mondtok, ki vagyok? Simon Péter válaszolt: Te vagy Krisztus, az élő Isten Fia. Erre Jézus azt mondta neki: Boldog vagy, Simon, Jónás fia, mert nem a test és vér nyilaatkoztatta ki ezt neked, hanem az én mennyei Atyám. Én is mondom neked: Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat, s az alv ilág kapui nem vesznek rajta erőt” (Mt 16,15-18) Ezek a többrendbeli jézusi szavak Péter és a katolikus Egyház örök isteni dokumentumai: Jézusnak egy Egyháza van, és ez hit és erkölcs dolgában tévedhetetlen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése