Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2017. január 22., vasárnap

Az első meghívás



Az első meghívás
 
Jézus meghívja az első apostolokat. Meglepő a reakciójuk. Ha csak ezt az evangéliumi részletet nézzük, ha csak Máté evangéliumát olvassuk, jogos is a csodálkozásunk. Ha a 4 evangéliumot igyekszünk egységben látni, árnyaltabb képet kapunk. János beszél arról, hogy András és János hogyan találkozott először Jézussal. János évtizedekkel később, amikor az evangéliumát írja, emlékszik az órára is. Lukácsnál a meghívást megelőzi a csodás halfogás. Ha ezeket látjuk, értjük már Péter és társai azonnali indulását.
Engem hogyan hívott meg az Úr?
Gyerekkorom óta ministráltam. Később kisebb feladatokat kaptam. Majd a Karolina úti kápolna közösségében egyre közelebb kerültem Jézushoz és az Egyházhoz. Jól éreztem magam közöttük. Jó volt az oltár közelében állni, tenni valamit a kápolnáért, a közösségért. Ebben a légkörben hallottam meg Jézus hívó szavát. Az első diakónusok kiválasztását olvastuk, amikor megfogalmazódott bennem a szándék, a papság gondolata.
Hogyan hív meg Jézus minket? A szentek életében olvassuk többször is, hogy hallva egy-egy evangéliumi szakaszt indul el a hívatás útján. Gondolj vissza arra, hogyan hallottad meg Jézus hívó szavát! Hogyan vált felnőtté, sajátoddá a hit, amelyet szüleidtől kaptál? Persze az általános, a keresztény életre hívó szó mellett újra és újra felhangozhat egy adott helyzetre, tevékenységre, szolgáltra való hívás. Ha közel vagy Jézushoz, ha olvasod szavát, ha kéred imáidban, meg fogja mutatni, mire hív.
Miben tapasztaltad meg legutóbb hívását? Mit válaszoltál rá? Jézus kegyelme, szeretete napról napra megerősít, hogy kövesd őt, hogy válaszolj hívására!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése