Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2017. szeptember 22., péntek

Évközi 24.hét péntek



Évközi 24.hét péntek        
1Tim 6,2c-12; Lk 8,1-3
„Aki másként tanít, s nem tartja magát a mi Urunk Jézus Krisztus egészséges igéihez és az istenfélelemmel összhangban lévő tanításhoz, az önhitt”

Óriási viták folytak immár évek óta arról, hogy érdemes-e, szabad-e belenyúlni a természet rendjébe? Vegyünk példaként az önmagában nagyon fontos, ízletes növényt, a kukoricát. Sok száz év óta termesztjük, mert tápláló, embernek is jó ennivaló, az állatoknak pedig kiváló abrak. Miért jó?  Mert megfelel a céljának: az élet fenntartására, nevelésére való. Igazán jó, veszélyt az egészségre nem  jelent. Jó az, ami megfelel a céljának. Jöttek aztán a spekulánsok. Mit lehetne tenni ezzel a finom takarmánynövénnyel, hogy kevesebb munkával, kisebb területen még többet teremjen? A kukorica szerkezetébe beleavatkoztak, amely Istentől felépítve mestermű, igazán jó. Okosabbak vagyunk, mint a teremtő Isten? Tudjuk fokozni a termőképességet. Adagolni kell bizonyos anyagot, ami serkenti a termelékenységet. Aztán jöttek az óvatoskodók: Nem lesz ez később ártalmas az állati vagy az emberi szervezetre? Lehurrogták őket, megszerezték nem egészen okos vagy egészen lelkiismeretlenek szak-véleményét: igazán jó. A termés bőséges, a munkának sokkal nagyobb az eredménye. Becsaptak vetéskor sok magyar gazdát. Aztán jött a rendelkezés: a génkezelt kukorica vetőmagot nem szabad megvenni! Káros az egészségre! És aki megvette, sőt el is vetette? Már jó nagyot nőtt? Le kell vágni! Mire morogva levágták, már pergett belőle a méreg, amit könnyen ki lehet mutatni emberi szervezetben is. Ha a gazdaságban ekkorákat lehet tévedni, és szabadon lehet terjeszteni káros ismereteket, akkor mit mondjunk a szellemi világ káros termékeinek, a téveszméknek kapcsán? A Krisztus előtti időkben élt Perzsiában egy téveszme, amely szerint van a jó isten, aki a szellemvilágot teremtette, és van a rossz isten, aki az anyag teremtője. Ezt a kereszténység természetesen elítélte, mert a kinyilatkoztatás és a józanész szerint Isten végtelen szellem, csak egy végtelen lehet, mert a végtelent korlátozná egy másik végtelen. Csak tiszta fogalmakkal gondolkodjunk és beszéljünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése