Láttam, és tanúskodom róla.
Láttam életemben, megtapasztaltam szeretetét. Arra hív bennünket Isten, hogy
találkozzunk vele, lássuk meg szeretetét, és erről a szeretetről tanúságot
tudjunk tenni a világban.
Keresztelő
János Jézust küldetése elején, mint áldozati személyt tüntette fel, de később
erről Jézus beszélgető partnererei hallgatnak. Ez a Jézusi felségcím úgy
mutatja be őt, mint aki személyében engeszteli ki magával az Istent az egész
emberiségért. Ez az oka annak, hogy a keresztények, amikor Krisztus követésére
vállalkoznak, akkor mindig áldozatot is vállalnak.
A közösségért áldozat hozó ember, a keresztény
közösségben mindig értékes embernek számít, sőt úgy gondolták, hogy a nagy
célok megvalósítása lehetetlen anélkül, hogy valaki ne hozna áldozatot érte. A
kereszténység legnagyobb célja az Isten országának megvalósítása pedig, csak
élet áldozatok árán történhet. Az új közösség kiépítése rengeteg áldozatot
követel, és csak önfeláldozó emberekkel épülhet.
Az
újabb kor laikus társadalma leértékeli az áldozatot, szükségtelennek tartja.
Sőt Goncsarov azt gondolja, hogy sok
esetben szükségtelen áldozatokat, hoznak az álnok emberek, csak azért, hogy „ szükségeseket ne kelljen meghozni”. Igaz
Flaubert azt gondolja, hogy
boldogságot és szépséget csak „áldozattal
lehet elérni”. A magyarok számára rossz hírű politikus Clemenceau úgy vélte, hogy „azzal,
hogy beszélünk róla, a dolgok nem változnak meg, fel kell magunkat áldozni
értük”.
Az ezredvégen menekülünk az
áldozat elől, sok esetben a másokért hozott áldozat elől is, s ez igen sok
fájdalomba kerül. Talán fontos lenne észrevennünk, a legnagyobb dolgok mindig
csak ésszerű áldozatok árán valósulnak meg, s ezeket meg kell hozni valakinek.
Jézus áldozattá vált értünk, a keresztények is csak áldozatok árán
képviselhetik Mesterüket. Nem nagyobb a tanítvány mesterénél, hangzott el az
evangéliumban. Igaz, nagyon kell szeretni céljainkat, hogy áldozatot is tudjunk
hozni értük.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése