Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2015. július 27., hétfő

A Mennyei Atya Litánia 9.



Atyánk, szeretetreméltó Istenünk, irgalmazz nekünk!
 
Isten az első és legnagyobb parancsban előírja minden embernek: „Halld, Izrael: az Úr, a mi Istenünk az egyetlen Úr! Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és minden erődből. Legyenek a szívedben ezek az igék, amelyeket ma megparancsolok neked! Beszéld el ezeket fiaidnak!” (MTörv 6,4-7) De hát lehet a szeretetet parancsolni? A felsorolásban benne van: „Legyenek a szívedben…Beszéld el ezeket fiadnak!” Az akkoriak a szívükben őrizzék, utódaik pedig tanulják meg a sok-sok jóról szóló elbeszéléseket, hogy azokból megértsék: Isten a teremtéstől kezdve a honfoglaláson át a mai napig mindent szeretetből adott a zsidóságnak. Ennek a folytonos szeretetnek viszonzása nem lehet más, csak szeretet.Nekünk, keresztényeknek pedig az a legtermészetesebb, hogy megismerjük az Atya szeretetét. Jézus mondta az utolsóvacsorán: „Azon a napon kértek majd az én nevemben. Nem mondom nektek, hogy én fogom kérni az Atyát értetek, mert maga az Atya szeret titeket, mivel ti szerettetek engem, és hittétek, hogy én Istentől jöttem. Eljöttem az Atyától, és idejöttem a világba”. (Jn 16,26-28) Jézust talán könnyebb még intenzívebben szeretnünk, mint az Atyát, hiszen kisbabaként, szenvedőként nagyon közel áll hozzánk. Ő mégis a helyes sorrendre tanít minket: „Ha szeretnétek engem, örülnétek annak, hogy az Atyához megyek, mert az Atya nagyobb nálam”. (Jn 14,28) Atyánk, Te vagy a legszeretetreméltóbb az egész világon, segíts józannak lennünk! Irgalmazz nekünk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése