Dr. Udvardy György püspök

Dr. Udvardy György püspök
Pécsi Egyházmegye

2016. január 24., vasárnap

Az Irgalmasság Szent Éve 53.



január 22.

Boldog Batthyány - Strattmann László ünnepe
Imádkozzunk a kórházakat és egészségügyi intézményeket fenntartó rendekért!
Minden szerzetesközösség lényege ugyanaz: a szeretetért vállalt önkiüresítő tisztaság, szegénység és engedelmesség. A karizmák azonban a legnagyobb változatosságot mutatják. Vannak olyan szerzetesrendek, amelyek sajátos feladatot vállalnak a társadalomban. Intézményt tartanak fent, hogy minél több emberhez eljuthassanak és elláthassák feladatukat: például a kórházban gyógyítást, a járóbetegek ellátását és az idősek gondozását. A társadalomba ágyazva kell fenntartaniuk ezeket az intézményeket, ennek minden jogi feltételével, ám úgy, hogy a lényeg ne vesszen el. Az ellátott emberek megkapják a megfelelő szakmai segítséget, és az odafigyelést, szerető gondoskodást is. Ez a szeretetteljes szolgálat abból a tudatból fakad, hogy Krisztus küldetésében járnak.
  • Assisi Szent Ferenc Leányai Kongregáció
  • Betegápoló Irgalmas Rend
  • Ciszterci Nővérek Boldogasszony Háza Monostor
Idézet az imaszándékhoz:
„Én szeretem hivatásomat, a beteg megtanít, hogy mindig jobban szeressem Istent, és a betegekben Istent szeretem, a beteg többet segít nekem, mint én neki! Imádkozik értem és elhalmoz békével engem és családomat. A beteg, Isten jóságából Cyrenei Simonná tesz engem, mert segítek Krisztus keresztjét hordozni, a felebarát keresztjét a felebarát szeretete által.” Boldog Batthyány - Strattmann László


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése